Salīdzinoša reklāma ir jebkura reklāma, kurā izmantots salīdzinājums, kas tieši vai netieši norāda uz konkurentu vai konkurenta piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem.
Salīdzinājums nedrīkst būt maldinošs. Salīdzinājumu veido atbilstoši godīgas konkurences principiem, izmantojot faktus, kurus var pierādīt.
Produkta veids un šķira veido sortimentu, kas ir preču grupa ar līdzīgām īpašībām vai funkcionēšanu, kuras pārdod vienām un tām pašām klientu grupām vai izmantojot vienu un to pašu sadales kanālu. Izšķir: tirdzniecības sortiments – tās preces, kas tiek realizētas noteiktā tirdzniecības vietā; rūpniecības sortiments – preces, ko ražo kāda rūpniecības nozare (piemēram, gaļas u.c.).
Svarīgs kritērijs, klasificējot mazumtirdzniecības uzņēmumus, ir piedāvātais preču sortiments. Apskatīsim mazumtirdzniecības veikalu darbību. Specializēti veikali piedāvā šauru preču sortimentu. Piemēram, specializētie apģērbu veikali, sporta preces, mēbeļu un ziedu veikali, grāmatveikali. Specializētos veikalus var atšķirt pēc šaurā sortimenta. Ja apģērbu veikalam ir raksturīgs pilns preču sortiments, tad vīriešu apģērbu veikaliem – ierobežots sortiments, bet veikalos pārdod vīriešu kreklus – ir šauri specializēti veikali. Pēc dažu speciālistu domām nākotnē straujāk attīstīsies veikali ar šauru specializāciju, orientēti uz pilnīgu vajadzību apmierināšanu, konkrētu mērķtirgus segmentu un uz preču specializāciju. Jau ir vērojami aktīvi tirdzniecības attīstības piemēri šajā virzienā. Tā, ASV Athletis Foot pārdod tikai sporta apavus, Tall men – tikai lielizmēra vīriešu preces, The gap tikai džinsus.