SJ1 nepieciešams, lai varētu atvienot motoru no PNK2,kad iedarbina aukstu motoru, pārslēdz pārnesumus PNK vai arī bremzē automobili līdz pilnīgai apstādināšanai. Ar SJ, lēni atlaižot sajūga pedāli (diskiem slīdot) , automobili var vienmērīgi izkustināt no vietas un arī ļoti lēni braukt(manevrējot, iebraucot garāžā). SJ izslīdot pasargā spēka pārvada agregātus no pārslodzes.
Vieglajos automobiļos iebūvē galvenokārt viendiska sausos SJ ar HP3. Plaši izmantoti diskatsperu sajūgi.
Viendiska SJ ar decentriski novietotām spirālatsperēm sastāv no dzenošā elementa, dzenamā elementa, izslēdzējmehānisma un HP. Dzenošais elements (spararats, kārba un spiedējdisks) savienoti ar motora kloķvārpstu, bet dzenamais elements (dzenamais disks) savienots ar PNK dzenošās vārpstas rievoto posmu. Savienojumu starp SJ dzenošo un dzenamo elementu nodrošina berze starp spararatu un diskiem. Lai berze būtu pietiekama un SJ bez slīdes pārvadītu motora maksimālo griezes momentu, dzenamajam diskam abās pusēs uzkniedētas berzes (frikcijas) uzlikas un diskus saspiež spēcīga spiedējatspares.
Lai motoru atvienotu no PNK, ar izslēdzējmehānismu atbrīvo dzenamo disku. Nospiežot pedāli, šķidrumu no galvenā cilindra ievada darba cilindrā, kas spiediena ietekmē pārbīda dakšsviras ārējo galu. Dakšsviras iekšējais gals pārbīda izspiedējgultņa uzmavu, gultni un izslēdzēj sviru iekšējos galus virzienā uz spararatu. Izslēdzējsviru ārējie gali, pārvietojoties pretējā virzienā, atvelk spiedējdisku no spararata, un dzenamais disks atbrīvojas.…