Pēc produkta izstrādes un cenas noteikšanas, ir nepieciešams pārvietot un izplatīt to patērētājiem. Lai nodrošinātu šo svarīgo mārketinga darbību, ir jāveido sadales kanāli.
Sadales kanāls ir uzņēmumi, kas izpilda visas funkcijas produktu pārvietošanas, izplatīšanas un virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājam.
Veidojot sadales kanālus, vispirms ir jālemj, kam tās funkcijas ir jāizpilda. Visi dalībnieki jebkurā sadales kanālā izpilda vienu vai vairākas funkcijas:
Kontaktu dibināšana – sakaru organizēšana un uzturēšana ar potenciālajiem pircējiem (vairum- un mazumtirdzniecības tīkliem, aģentiem u.c.), darījumu slēgšana.
Pārrunu organizēšana – pārrunas, lai vienotos par cenām un citiem līgumā paredzētiem noteikumiem ar mērķi nodot īpašumu tiesības uz produktiem.…