Konspekts
Uzņēmējdarbība un tiesības
Mārketings, reklāma
Sadales kanāli un produktu pārvietošana: sadales kanālu f...-
Sadales kanāli un produktu pārvietošana: sadales kanālu funkcijas un veidi
Sadales kanāls ir uzņēmums vai arī atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājām1 .
Pateicoties plašajiem kontaktiem, pieredzei un augstai kvalifikācijai, starpnieki var piedāvāt ražotājiem daudz vairāk pakalpojumu nekā viņi to spēj izdarīt patstāvīgi, bet darbības specializācija un atsevišķu funkciju izpilde var nodrošināt pircējam nepieciešamo preču sortimentu un augstu apkalpošanas kultūru. Starpnieki palīdz ievērojami samazināt izdevumus marketingam, preču pārvietošanai un sadalei mazumtirdzniecībā.
Visi dalībnieki sadales kanālā izpilda sekojošas funkcijas:
Pētniecības darbs- informācijas vākšana un apstrāde;
Preču virzīšana tirgū- reklāmas izstrāde un izplatīšana;
Kontaktu dibināšana- sakaru organizēšana un uzturēšana ar potenciālajiem patērētajiem;
Preču pielāgošana- darbības, kas saistītas ar preču ražošanu;
Pārrunu organizēšana- pārrunas, lai vienotos par cenām un citiem līgumā paredzētiem noteikumiem;
Preču fiziska pārvietošana- organizēt precu transportēšanu un izvietošanu noliktavās;
Finansēšana- meklējumi iegūt un izmanot līdzekļus, lai segtu izdevumus un lai nodrošinātu sadales kanālu sekmīgu darbību;
Riska uzņemšanās- uzņemties risku, lai sadales kanāli labi darbotos.
Sadales kanālu līmenis ir ikviens starpnieks, kas izpilda jebkuru darbu preču kustību, kā arī tās nodošanu galējam patērētājām. 2
Sadales kanāla veidi3 :
Nulles līmeņa kanālu veido ražotājs, kurš realizē preces tieši patērētājam. Trīs tieši realizācijas veidi- tirdzniecība iznēsājot, sūtījumu tirdzniecība, tirdzniecība ražotājiem piederošos veikalos.
Vienlīmeņa kanāls sastāv no viena starpnieka. Patērētāju tirgū šāds starpnieks ir tas tirgotājs, kas pārdod preces mazumtirdzniecībā.
…
Sadales kanāli un produktu pārvietošana: sadales kanālu funkcijas un veidi; sadales kanālu dalībnieki; preču transportēšana un uzglabāšana sadales kanālos Sadales kanāls ir uzņēmums vai arī atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājām . Pateicoties plašajiem kontaktiem, pieredzei un augstai kvalifikācijai, starpnieki var piedāvāt ražotājiem daudz vairāk pakalpojumu nekā viņi to spēj izdarīt patstāvīgi, bet darbības specializācija un atsevišķu funkciju izpilde var nodrošināt pircējam nepieciešamo preču sortimentu un augstu apkalpošanas kultūru. Starpnieki palīdz ievērojami samazināt izdevumus marketingam, preču pārvietošanai un sadalei mazumtirdzniecībā. Visi dalībnieki sadales kanālā izpilda sekojošas funkcijas: Pētniecības darbs- informācijas vākšana un apstrāde; Preču virzīšana tirgū- reklāmas izstrāde un izplatīšana; Kontaktu dibināšana- sakaru organizēšana un uzturēšana ar potenciālajiem patērētajiem; Preču pielāgošana- darbības, kas saistītas ar preču ražošanu; Pārrunu organizēšana- pārrunas, lai vienotos par cenām un citiem līgumā paredzētiem noteikumiem; Preču fiziska pārvietošana- organizēt precu transportēšanu un izvietošanu noliktavās; Finansēšana- meklējumi iegūt un izmanot līdzekļus, lai segtu izdevumus un lai nodrošinātu sadales kanālu sekmīgu darbību; Riska uzņemšanās- uzņemties risku, lai sadales kanāli labi darbotos. Sadales kanālu līmenis ir ikviens starpnieks, kas izpilda jebkuru darbu preču kustību, kā arī tās nodošanu galējam patērētājām. Sadales kanāla veidi : Nulles līmeņa kanālu veido ražotājs, kurš realizē preces tieši patērētājam. Trīs tieši realizācijas veidi- tirdzniecība iznēsājot, sūtījumu tirdzniecība, tirdzniecība ražotājiem piederošos veikalos. Vienlīmeņa kanāls sastāv no viena starpnieka. Patērētāju tirgū šāds starpnieks ir tas tirgotājs, kas pārdod preces mazumtirdzniecībā. Divlīmeņu kanālā ir divi starpnieki. Patērētāju tirgos par tādiem starpniekiem kļūst vairum- un mazumtirgotājs biznesa tirgos. Tas var būt dīleris vai distribjūters. Trīslīmeņu kanāls sastāv no trim starpniekiem. Pie jau minētajiem vairum- un mazumtirgotājiem pievienojas sīkie vairumtirgotāji, kuri pērk preces pie lielajiem vairumtirgotājiem un pārdod tās tālāk nelieliem mazumtirdzniecības uzņēmumiem.
- Likuma par preču zīmēm un ģeogrāfiskās izcelsmes norādēm analīze
- Reklāmas pārkāpuma analīze
- Sadales kanāli un produktu pārvietošana: sadales kanālu funkcijas un veidi
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Sadales kanāli un produktu pārvietošana. Produktu virzīšana tirgū
Konspekts augstskolai3
Novērtēts! -
Sadales kanāli un produktu virzīšana tirgū
Konspekts augstskolai6
-
Produkts un tā vadīšana: produkti un to klasifikācija; produktu raksturlielumi, zīmols
Konspekts augstskolai9
-
Kultūras faktoru un vērtību ietekme un izmantošana mārketinga stratēģijas veidošanā: produktu simboliskās lomas reklāmas ziņojumos
Konspekts augstskolai4
-
Mārketings. Sadales kanāli un produktu pārvietošana
Konspekts augstskolai3