"Katrs šablons apraksta problēmu, kura mūsu darbības vidē rodas atkal un atkal, un tad dod pieeju tās risinājumam - kurš arī parādās miljoniem reižu, un tomēr nekad nav absolūti viens un tas pats".
Šabloni veidojas, kad pieredzējuši izstrādātāji sāk saprast visas būtiskās projektēšanas problēmas nianses un noformē risinājumu, kurš tās ņem vērā. Tad šablonu var dokumentēt, izsvērt tā priekšrocības un trūkumus, un informēt par to citus izstrādātājus. Kad šablona lietošanas process ir stabilizējies un šablons ir kļuvis prognozējams un atkārtoti izmantojams, tas var kļūt par efektīvu jaunas arhitektūras veidošanas rīku, un arī komunikācijas līdzekli izstrādātāju komandas vidū. Noteiktās projektēšanas fāzēs var ietaupīt laiku.
Šabloni ir diagrammas jeb modeļi, kurus lieto aplikācijas projektēšanas gaitā. Šabloni apraksta problēmu, kuru tie taisās risināt, pašu risinājumu, un sekas, ko šis risinājums rada.…