Labdien! Es jums šodien lasīšu referātu par žurnālistikas un sabiedrisko attiecību jeb, kā to dēvē, PR rašanos un attīstību ASV 20.gs. sākumā, kā arī par PR pionieriem dažiem. Jāatzīmē, ka līdz ar to es tik daudz nestāstīšu par preses kā tādas attīstību – kādi žurnāli kad tiek izdoti, cik tos lasa un tādas statistikas lietas, bet tieši vairāk par tādām ne tik praktiskām lietām, var teikt.
Vispirms mazliet par to, kas īsti tiek uzskatīts par sabiedriskajām attiecībām jeb PR. Viena no definīcijām varētu būt sekojoša: Sabiedriskās attiecības ir prasme jeb funkcija, kas nodarbojas ar to, lai radītu un saglabātu savstarpēji izdevīgas attiecības starp komerciālām un nekomerciālām organizācijām un to publiku jeb sabiedrību, no kuras ir atkarīga šo organizāciju esamība un veiksme. Šī publika var ietvert jebkuru no sekojošām klientūrām: pircēji, ieguldītāji, darbinieki, piegādātāji, likumdevēji, konkurenti, valdības pārstāvji un citi ietekmīgie.…