SA praktiķis ir sastopams starp organizācijām, ko viņš/viņa prezentē un šīs organizācijas sabiedrību. Sabiedriskās attiecības ir ciešā saistībā ar auditoriju izpēti, kas sevī ietver informācijas saņemšanu, vadības konsultēšanu par tās attieksmi un atbildēm, palīdz izveidot politiku, kas pievērš auditorijas uzmanību un efektīvi darbojas SA programmu ietvaros.
SA pamatprincipi. Sabiedriskās attiecības saskarās ar realitāti, nevis ar nepatiesiem faktiem. SA ir orientēta apkalpošanas sfērai, kurā primārais ir apsvērumi, nevis personīgais atalgojums.Publiskā interese ir centrālais kritērijs pēc kura SA praktiķim vajadzētu vadīties un izvēlēties programmas un rīcības politiku. Tā kā SA praktiķis izmanto masu medijus kā komunikācijas kanālus, šiem kanāliem jābūt patiesiem. SA speciālistiem jābūt efektīviem komunikātoriem – nodod informāciju līdz brīdim, kad tiek sasniegta sapratne. Lai izprastu sabiedrības teikto un efetīvi darbotos ir nepieciešama sociālo zinātņu līdzdalība – psiholoģija, socioloģija, sabiedriskais viedoklis, komunikācijas studijas un semantika. SA lauks pieprasa daudzdisciplīnu pielietojumu. SA speciālistiem ir pienākums izskaidrot problēmas sabiedrībai, pirms šīs problēmas kļūst par krīzēm. SA speciālists ir tik labs, cik par viņu liecina viņa reputācija.…