SA ir sistemātiska un ilgstoša uzņēmuma komunikācijas veidošana ar tā iekšējām un ārējām mērķgrupām, kuras mērķis ir iepazīstināt ar uzņēmumu un izveidot spēcīgu un oriģinālu priekšstatu (imidžu) par uzņēmumu. Tā rezultātā mērķgrupas, iespējams, dos priekšroku tieši šim uzņēmumam. Šāda profila izveidošana stiprina uzņēmuma pozīcijas un atbalsta uzņēmuma mērķu sasniegšanu.
Dažas organizācijas dala SA iekšējās un ārējās attiecībās. Jēdzienu „iekšējās attiecības” lieto, lai apzīmētu attiecības ar sabiedrību, kas ir ieinteresēta iekšējos organizācijas darbības principos vai tieši saistīta ar tiem, piemēram, ar darbiniekiem, darbinieku ģimenēm un brīvprātīgajiem nealgotajiem darbiniekiem. Attiecības ar sabiedrību, kas atrodas ārpus organizācijas, - kaimiņiem, patērētājiem, apkārtējās vides aizsargātājiem, investoriem utt. – apzīmē ar jēdzienu „ārējās attiecības”.
SA veido uzņēmuma atpazīstamību un imidžu.
SA mērķis ir izveidot labvēlīgas attiecības starp uzņēmumu un tam apkārt esošo sabiedrību.
Ir vairākas starptautiski atzītas SA definīcijas:
1. SA institūta (Lielbritānijā) dotā definīcija:
SA tiek formulētas kā plānoti un patstāvīgi centieni, kuru mērķis ir izveidot un saglabāt labo gribu un savstarpēju sapratni starp uzņēmumu un tā auditoriju.
…