„Viens no kādas profesijas statusa noteicošajiem faktoriem līdztekus tās pašpārvaldei ir profesijas normu, t.i., ētikas kodeksu, strikta ievērošana.”1 Jebkuram uzņēmumam, neskatoties uz to, kādā jomā tas darbojas, ir nepieciešams izmantot šos ētikas kodeksus, lai nodrošinātu gan labāku sadarbību ar partneriem un klientiem, gan arī, lai veicinātu pozitīva tēla veidošanos sabiedrības acīs.
Runājot tieši par sabiedrisko attiecību aģentūru izmantotajiem ētikas kodeksiem, ir jāmin divi – Venēcijas ētikas kodekss un Atēnu ētikas kodekss. Taču, kā vēsta jaunākā informācija, ir izveidots jauns „starptautiskais sabiedrisko attiecību praktiķu uzvedības kodekss – Briseles kodekss, ko sāka ieviest no 2007.gada.”2 Sabiedrisko attiecību aģentūras vai nu pilnībā ievieš un izmanto kādu no šiem ētikas kodeksiem savā darbā vai arī pielieto tikai noteiktus punktus no abiem ētikas kodeksiem. Veidojot attiecības ar potenciālajiem un esošajiem klientiem svarīgi atcerēties, ka „biedram ir jāsargā gan pašreizējo, gan bijušo klientu vai darba devēju uzticība”3 , jo tas norāda uz to, cik ētisks ir pats darbinieks un arī organizācija kopumā.
Lai noskaidrotu sabiedrisko attiecību ētikas kodeksu pielietošanas praksi Latvijas sabiedrisko attiecību profesionāļu organizāciju darbā, es elektroniski intervēju „Tēls PR” valdes priekšsēdētāju Ainaru Vladimirovu. „Sabiedrisko attiecību aģentūru SIA „Tēls PR” 2001. gadā dibināja profesionāļi tieši masu mediju un sabiedrisko attiecību nozarēs, kā arī mediju izdevniecībā un poligrāfijā. Jau kopš otrā tās darbības gada SIA „Tēls PR” tiek ierindota pēc apgrozījuma lielāko Latvijas sabiedrisko attiecību aģentūru TOP desmitniekā un atradās tur arī 2007. gadā.”4 Es uzdevumu trīs jautājumus par ētikas kodeksu pielietošanu viņa vadītajā sabiedrisko attiecību aģentūrā:
1. Kādu ētikas kodeksu izmanto Jūsu organizācija?
…