Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
6,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:333209
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.06.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Sabiedrisko attiecību jēdziens un loma mūsdienās   
1.1.  Sabiedrisko attiecību jēdziens un koncepcijas   
1.2.  Sabiedrisko attiecību darbības sastāvdaļas   
1.3.  Sabiedrisko attiecību modeļi   
2.  Sabiedrisko attiecību veidošana valstiskās struktūrās   
2.1.  Sabiedrisko attiecību mērķi valstiskās institūcijās   
2.2.  Stratēģiskās pieejas valsts institūciju sabiedrisko attiecību praksei   
2.3.  Taktisku pieeju plānošana valsts institūciju sabiedriskajās attiecībās   
2.4.  Stratēģija un taktika valdības sabiedriskajās attiecībās   
2.5.  Pamatlikumi valdības – masu saziņas līdzekļu dialogam   
2.6.  Sabiedrības apātija kā traucējošs faktors informācijas   
3.  Sadarbības ar masu saziņas līdzekļiem veidošanas pamatprincipi   
3.1.  Attiecību nodibināšana un uzturēšana ar masu saziņas līdzekļiem   
Darba fragmentsAizvērt

1. Sabiedrisko attiecību jēdziens un loma mūsdienās

Pieaugot sabiedrisko attiecību popularitātei, aizvien vairāk organizāciju apzinās to nozīmi veiksmīgas darbības nodrošināšanā. Kopš Latvijas neatkarības atgūšanas un demokrātijas tradīciju nostiprināšanās, vērojams sabiedrisko attiecību darbinieku skaita pieaugums tieši valstiskās struktūrās, kas izskaidrojams ar valstisko institūciju atbildības pret sabiedrību palielināšanos un nepieciešamību veidot dialogu ar to. Lai izprastu sabiedrisko attiecību lomu un nozīmi valstiskās struktūrās, vispirms ir svarīgi definēt sabiedriskās attiecības, iepazīstoties ar to koncepcijām, darbības sastāvdaļām un modeļiem.

1.1. Sabiedrisko attiecību jēdziens un koncepcijas

Mūsdienu sabiedrībā pieaug cilvēku un cilvēku grupu savstarpējā atkarība, un rodas nepieciešamība pēc aizvien sarežģītākas sociālās un ekonomiskās mijiedarbības. Tā rezultātā attiecību nodibināšana un uzturēšana visos sociālo sistēmu līmeņos ir kļuvusi par svarīgu zinātnisko pētījumu un profesionālās prakses jomu (Katlips, Senters, Brūms 2002).
Viens no attiecību veidiem ir sabiedriskās attiecības. Jēdziena sabiedriskās attiecības nozīme laika gaitā ir mainījusies un tikusi precizēta, taču arī mūsdienās pastāv neskaitāmi veidi, kā definēt šo zinātnes nozari. Viena no iespējām, kā to izdarīt, ir aprakstīt tās lietošanu praksē. 1982. gadā Amerikas Sabiedrisko attiecību asociācija izveidoja šādu definīciju: sabiedriskās attiecības ir vadības funkcija – savstarpēji izdevīgu sakaru nodibināšana un uzturēšana starp kādu organizāciju un to sabiedrību, no kuras ir atkarīgas minētās iestādes veiksmes un neveiksmes. Šajā konceptuālajā definīcijā daudzās sabiedrisko attiecību praktiskā pielietojuma aktivitātes un mērķi ir ietverti jēdzienā vadības funkcija. Sabiedrisko attiecību morālais un ētiskais pamatlikums ir savstarpēji izdevīgu attiecību attīstīšana starp organizāciju un sabiedrību. Tajā pašā laikā definīcijā ietverti kritēriji, kas ļauj noteikt, kas ir šīs funkcijas un sastāvdaļas, un kas tajā neietilpst.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties