Es esmu novērojusi puisi vārdā Kārlis. Viņam ir 7 gadi un ir ....... pamatskolas 1. klases skolēns. Esmu izlēmusi viņu novērot, tāpēc, ka es bieži eju pie viņa un viņa vecākiem ciemos, viņš ir manas mammas brāļa dēls, līdz ar to man ir vieglāk viņu novērot, ko līdz šim neesmu darījusi. Novērojumus veicu, apmēram, 2 mēnešus. Kārlim ir uzmanības deficīta sindroms (UDS), jeb īsi un skaidrāk sakot, bērns, kurš ir nemierīgs. Es netikai esmu novērojusi Kārli, bet arī esmu runājusi ar viņa skolotāju, ar vecākiem, kā arī izmantoju novērošanas anketu (skat. Pielikumā), pēc kuras arī varēju daudz ko uzzināt, lidz ar to tas man palīdzēja izprast, kāds viņš ir.
Kā viņa skolotāja ir atzinusi, Kārlis neesot slikt puisis, viņš ir labsirdīgs, kad grib var būt arī apņēmīgs, viņš ir sabiedrisks. Bet tomēr ir šis tas, kas viņam skolā sagādā nemazum problēmas. Piemēram, gan stundās, gan kur citur, Kārlim ir grūtības ilgi nosēdēt vienā vietā. Viņš visu laiku grozās, dīdās un knibinās, līdz ar to dažreiz traucējot citus. Bieži, kad skolotāja klasei uzdod kādu jautājumu, Kārlis gandrīz vienmēr ceļ roku augšā un vēlas atbildēt, bet, kad viņam tiek dots vārds, nevienmer atbildes viņam ir pareizas, bet viņš tomēr cenšas.…