5. Raksturot lugas valodu, tās nozīmi raksturu atklāsmēs!
Lugas valoda ir ļoti bagāta. Tajā ir izmantoti daudz vecvārdu, piemēram, svelpt, virums, trupēt, sērmūkslis, kā arī dažādi barbarismi no vācu valodas, piemēram, bode, skāde, smēķēt. Vecvārdi un barbarismi palīdz labāk uztvert, kāda bija sabiedrība tajos laikos, kad norisinās lugas darbība.
Tiek izmantoti arī mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi, kā epiteti, piemēram, mīļo, dārgo tētiņ, metaforas, piemēram, zeme deg zem kājām, salīdzinājumi, piemēram, kā gaļu ēdi.
6. Raksturot lugas tēmas aktualitāti!
Lugas tēma – bērnu un vecāku attiecības –, manuprāt, bija, ir u būs aktuāla. Mūsdienās bērniem un vecākiem ir ļoti dažādas attiecības. Daži bērni ir paklausīgi un ciena savus vecākus, bet ir arī tādi kā Krustiņš, kas tīko jautrības un izklaides, bet pilnībā izmirst par saviem pienākumiem. Pēc manām domām, liela nozīme ir arī tam, kā bērni ir audzināti jau no mazotnes. Ja tiem jau kopš pašas bērnības izdabā un ļauj visu, ko tie grib, tad viņi kļūst par izklaidīgiem cilvēkiem, kuriem ir daudz dažādu problēmu. Un tas būs aktuāli vienmēr, jo vienmēr cilvēkam būs bērni, un tie būs jāaudzina. Un to nu cilvēki dara kā katrs uzskata par pareizāku.
…