Skolotāja pastāsta, ka šodienas tēma ir – lietus ( Ja ir iespēja, tad varbūt var pārģērbties par lietus sieviņu vai lietus vīriņu un izspēlēt situāciju ). Tiek pārrunāts ar bērniem, ko viņi zina par lietu : kā tas līst? ( skaļi, klusi, pil, tek, gāž, smidzina, u.t.t ), kur tas nonāk? ( uz zemes, ezerā, upē, u.t.t. ) un kam lietus ir vajadzīgs? (zemei, augiem, u.t.t ) . Skolotāja paņem lietussargu un aicina katram bērnam paņemt pa vienai lāsītei, kura ir iesieta diegā un piestiprināta pie lietussarga ( uz katras lāsītes ir attēls un vārds). Tad skolotāja ( vai lietus sieviņa) jautā bērniem, lai nosauc kādi burti ir piestiprināti pie lietussarga( L, M, E ). Tad skolotāja aicina nosaukt skaņas, kuras tikko nosaucām, un izskaidro, kas ir skaņa, bet, kas ir burts ( Skaņu izrunā, bet burtu raksta/lasa). Tad audzinātāja ņem pa vienam burtam nost no lietussarga un liek bērniem saukt vārdus, kas sākas ar šiem burtiem: L- lietus, lācis, lauks, u.t.t, M- mežs, māja, mamma, u.t.t., E- ezers, ezis, u.t.t. Tad, kad bērns pastāsta, kas ir attēlots uz viņa lāsītes un ar kuru no šīm trijām skaņām sākas šis vārds, un noliek lāsīti pie tā burtiņa ar, kuru šis vārds sākas. Tad audzinātāja aicina bērnus atdarināt lietu ( pak! pak! pak!) . Tad, kad tas ir tikko sācis lēni līt ( izrunā klusi un lēni, maigi sitot ar pirkstu galiņiem pa grīdu) attiecīgi mainoties lietus stiprumam, bērni atdarina lietu. …