Pirmdiena.
Tēma. Tomiņa rotaļlietas.
Dominante. Apkārtne.
Pakārtotie darbības veidi. Runa. Konstruēšana.
Mērķis. Priekšstatu par rotaļlietu veidiem, to izgatavošanas materiāliem bagātināšana.
Uzdevumi.
Attīstīt locīšanas prasmes, pirkstu muskulatūru, precizitāti un orientāciju plaknē.
Nostiprināt uzmanību un domāšanu praktiski darbojoties.
Uzskate, materiāli. Aplikāciju papīrs, šķēres.
Strādāju pēcpusdienas cēlienu.
Mudinu bērnus atcerēties Tomiņa rotaļlietas, atceramies, aplūkojam un nosaucam, no kāda materiāla tās darinātas – plastmasa, koka, metāla, auduma. Vaicāju, vai rotaļlietas var būt no papīra. Bērni atbild, ka nevar. Bet es mudinu atcerēties mūsu gatavotās kartona mašīnas, parādu papīra lelles ar papīra tērpiem. Tagad bērni piekrīt, ka rotaļlietas var būt arī no papīra. Parādu arī no papīra izlocītu vilku, lapsu un tādu „mutīti”, kas uzvelkama uz abu roku īkšķiem un rādītājpirkstiem un virināma abos virzienos. Bērni arī vēlas izlocīt tādas rotaļlietas. Dažas meitenes pievēršas papīra leļļu ģērbšanai, bet citi gatavi locīšanai. Visi grib „to mutīti”. Darbiņš grūts, bet ar manu palīdzību pamazām tiekam galā un vecākus varam sagaidīt ar smieklīgi virināmu „mutīti” uz pirkstiņiem.
…