Kad bērni ir mudināti uz sarunu un saruna ir izdevusies, skolotāja iedod bērniem kartiņas, kurās attēlots katrā gadalaikā notiekošais. Skolotāja lūdz kartiņas salikt atbilstoši gadalaikā notiekošajam (snieg sniegs, ir auksti, kūst sniegs, atlido gājputni, putni vij ligzdas, plaukst lapas, ir karsti, aug ogas, aug sēnes, aizlido gājputni). Kad bērni veic uzdevumu, skolotāja veic novērojumus, cik uzmanīgi bērni ir klausījušies iepriekš stāstīto un cik daudz tie zina paši. Kad ar šo uzdevumi bērni tikuši galā, skolotāja piedāvā visiem apstāties apkārt riņķim, vienam aiz otra. Pirms tam skolotāja bērniem stāsta, ka ir 12 mēneši un katrā gadalaikā to ir 3. Skolotāja uzsāk iešanu sākot ar ziemas mēnešiem. Ejot pa apli skolotāja stāsta par ziemu un tās mēnešiem, tos nosaucot. Tad seko visi pārējie gadalaiki un to mēneši. Pastiprinātu uzmanību pievērš ziemas mēnešiem, jo šobrīd aiz loga ir ziema. Mainoties gadalaikiem, skolotāja ar apļa palīdzību ar bērniem turpinās apgūt gadalaikus un tiem piederošos mēnešus. Skolotāja skaidro arī par to, ka katram mēnesim ir noteikts dienu skaits. Skolotāja kā piemēru bērniem rāda kalendāru.…