Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Tiesu sistēmas korupcijas problēma Latvijā | 4 |
2. | Klonēšana | 6 |
3. | Digitālajā vidē arī darbojas likumdošanas normas | 8 |
3.1. | Digitālajā vidē arī darbojas likumdošanas normas: rakstam piekrītošs viedoklis | 8 |
3.2. | Digitālajā vidē arī darbojas likumdošanas normas: rakstam noliedzošs viedoklis | 9 |
4. | „Raksta analīze” | 11 |
4.1. | stāstījuma struktūra un tās atbilstība prasībām | 11 |
4.2. | rakstā izmantotie valodas izteiksmes līdzekļi | 11 |
4.3. | autora izmantotie argumentācijas veidi un paveidi | 12 |
4.4. | raksta mērķtiecība un korektums | 13 |
Literatūras un elektronisko avotu saraksts | 14 |
Tiešā argumentācija: pārliecināts arguments, kuram seko loģisks pierādījums
Netiešā argumentācija: pierādījums tiek pierādīts netiešā veidā”...noteikti priecātos, jo būšu sagaidījis savu septīto naudu. Bet simboliska vērtība-kā latviskuma apliecinājums-latam pieaug tieši tad, kad tas kļūs par eksponējamu piemiņas zīmi, ko nevar no rokas rokā deldēt.”
Vēsturiskā pieredze rāda, ka orators veicot jelkādu pierādījumu, izmanto reliģiju, morāli un citas cilvēkam svarīgas institūcijas vai iekšējās vērtības, kas ir izveidojošās jau no bērnu kājas.
Šajā tekstā arī tiek izmantots arguments, kā tradīcija, jo katrs, kas mīl savu zemi grib būt arī piederīgs tām tradīcijām, kas to vieno, tātad: „...Drīzs atvadīsimies no kādreizējā Latvijas varenības simbola-lata....Pāris sudraba latu, ietīts sarkanbaltā karodziņā, Bībele un brīvās Latvijas himna gulēja dziļi noslēpti-ģimenes altārītī...””
4.4. raksta mērķtiecība un korektums
Gatavojot uzstāšanos, ir svarīgi vispirms to sagatavot, izanalizēt, pārdomājot katru, teikumu, ko mēs vēlamies ar to pateikt, pierādīt.
Retorikas galvenais mērķis ir atklāt domu spēku, modināt un likt klausītājam domāt. Mūsdienu cilvēkam attieksme pret dzirdēto ir divējāda. Pēdējā laikā klausītājam ir iezagušās domas, ka bieži vien dzirdētais ir mānīgs, melīgs. Tāpēc viens no mērķiem, kas retorikā tiek izvirzīta, tā ir domu tikumiskums un skaistums.
Ja pētīt šo rakstu ir redzams, ka nemanot pašam lasītājam tiek pieaicināts apstāties un vēlreiz padomāt, uz kuru pusi mēs ejam, lai šī tiekšanās: neatpalikt, būt tādiem kā citiem, nepazaudējot vienotību un identitāti, tātad ar mērķi ieklausīties pašos sevī, neuzspiežot savu viedokli par vienīgo un pareizo, nevar nepiekrist Ārijas Elksnes teiktajam: „Nav latviskums rūtainos brunčos/Un dzeltenās pastalās nav/Bet apziņā, ka caur godu/Un gaismu mums jāpastāv”. Tādā veidā ar pārliecību var secināt, ka teksta autori ir uzrakstījuši ne tikai mērķtiecīgu tekstu, bet arī ir saglabāts teksta korektums.
…
Retorika ir runas kultūra. Nevar dalīt, kas ir svarīgāks domu precizitāte, loģiskumus tās izkārtojumu, vai runas māksla, tātad retorika. Vārda un domu savstarpējās attiecības ir viens no sarežģītākajiem jautājumiem valodniecībā. Retam runas māksla, ir iedzimta, drīzāk var teikt tā ir jāizkopj, jo izteikt savas domas ir jāprot, ne tikai, lai tevi saprastu, bet arī, lai pārliecinātu, iedegtu ar kādu ideju ne tikai vienu klausītāju, bet veselu klausītāju pūli. Dažreiz var manīt, ka vienu oratoru, labprāt klausās, bet citu nē, diez vai tā ir tikai sakritība, vai nejaušība. Lai šī runa būtu aizraujoša, ir maz, lai tā būtu pareizi sastādīta. Runai jābūt skaidrai, lai klausītājam nerastos pārpratumi, precīzai, tīrai, lakoniskai, vienkāršai, bet, ja pat būs šie visi noteikumi ievēroti, tas nenozīmē, ka šī runa gūs labas atsauksmes, vai arī klausītājiem mūsu runa būs aizraujoša, nedrīkst aizmirst, ka klausītājs mums ir jāieinteresē, veidojot dialoģisko saskarsmi ar klausītāju, pierādot klausītājam, ka mums pašiem interesē, aizrauj to ko mēs stāstam, jo ja mūsu balsī neskanēs ieinteresētība, entuziasms, tad nevar būt runa par to, ka mēs spēsim iedegt citus.
Pielikumu nav.
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Māsu praksē pielietojamas retorikas un saskarsmes iemaņas
Konspekts augstskolai7
-
Retorika
Konspekts augstskolai7
-
Retorika
Konspekts augstskolai7
-
Rakstruna retorikā ar nosaukumu "Ekoloģiskā saimniekošana - Černobiļa"
Konspekts augstskolai8
-
Stili retorikā
Konspekts augstskolai5