Reklāmas evolūcija.
Seno laiku periods.
Komunikācijas stumulēšana attiecas uz seniem laikiem. Uzraksti uz izkārtnēm, sienām un papirosiem Senajā Babilonijā, Ēģiptē un Grieķijā satur ziņojumus, kuros tiek izskaitītas pieejamās preces un tuvākie notikumi, kā arī paziņoti apbalvojumi par izbēgušo vergu atgriešanu. Senajos laikos līdz iespioešanas ērai lasīt un rakstīt nepratēji bija gandrīz visur, lielāko daļu ziņojumu tika atklāti ar kliedzēju palīdzību, kuri stāvēja stūros un kliedza, lielot savu darba devēju izstrādājumus. Tirdzniecības punkti tika apgādāti ar izkārtnēm, bet preces, ar kurām tirgoja īpašnieki, tika apzīmētas ar atšķirības zīmēm. Informācija, nevis pārliecināšana bija pirmo komercziņojumu galvenais mērķis.
Iespiešanas ēra.
Ap 1440.gadu Johans Gūtebergs izgudroja pirmo iespiedmašīnu. Sabiedrība nonāca masu komunikācijas līmenī. Vairs nebija laika ierobežojumu, kas bija nepieciešams, lai satādītu vienu ar roku rakstītu ziņojumu – tagad reklāma varēja kļūt par masu produkciju. Pirmā produkcijas iespiedreklāma – iekļāva sevī afišas, reklāmas lapiņas un dažādas pakāpes noslēgtības sludinājumus avīzēs.
Vārds“reklāma“ parādījās apmēram 1655.g. Tā tika izmantota Bībelē, lai apzīmētu paziņojumus un brīdinājumus.1660,g. Vārds ieguva vispārēju lietošanu kā galvenais komercinformācijas veids veikalu vaditājiem. Šie ziņojumi bija vienkārši un informatīvi visu 18.gs. un 19.gs. sākumā. Iespiedmašīnu ēras kulminācija bija avīzes attīstība. Pirmās avīzes nosaukums ASV bija Public Occurrences both Foreign and Domesticks. Tā parādījās 1690.g., kad iznāca tās vienīgais numurs. 1704.g. Boston Newsletter kļuva par pirmo aīzi, kur parādījās reklāma – sludinājums par zagļu noķeršanas apbalvojumu. 1721.g. Džeimss un Bendžamins Franklini, pirmie izdevēji anglijas kolonijā, sāka News England Courant izlaidi. Pirms Neatkarības kara Ziemeļamerikā, ASV bija jau vairāk nekā 30 avīžu. Pirmā ikdienas avīze, kas parādījās 1783.g. bija The Pennsylvania Evening and Daily Advertiser.
…