Mēs apskatījām galvenās reklāmas uzbūves sastāvdaļas, lai tās vēstījums tiktu veiksmīgi pārraidīts. Tā rezultātā, apkopojpt jau iepriekšminētās iezīmes, mēs varam kopumā reklāmas iedalīt pēc tās veidiem. Proti, reklāma tiek klasificēta arī pēc reklāmu ietekmes veida, respektīvi, kāda būs patērētāja motivācija, dodoties iegādāties vienu vai citu produkcijas veidu:
1. Imidžreklāma – tā savu efektu panāk ar tās radīto atmosfēru. Lasītājā rodas zināmas sajūtas, alegorijas, kuras palīdz tam identificēt ar kaut ko tuvu, tālu vai pavisam svešu. Patērētājs, dodoties iegādāties šo preci, saistīs to ar reklāmā radīto imidžu, jo tas, patērētājam neapzinoties, “iesēžas” tā zemapziņā. To mēdz saukt arī par “brand”. Šim reklāmas veidam ir vislielākais ietekmes spēks uz cilvēka zemapziņu, tāpēc tas ir visizplatītākais.(skat. Pielikumā Nr.18)
2. Argumentatīvā reklāma – tā tiek radīta, lai atbildētu uz jautājumu kāpēc? Tā ir strukturizēta loģisku argumentu formā. Iemesli pārveidoti par argumentiem, kur var parādīties vai nu vienkārši fakti vai arī patērētāja gaidīts rezultāts. Šajā gadījumā tiek pieņemts, ka reklāmā iekļautā informācija sniegs patērētājam vajadzīgo informācijas daudzumu un spēs pārliecināt iegādāties to.(skat. Pielikumā Nr.19)
…