Reklāmas ziņojumi netiek izdomāti vienas pēkšņi, vienas dienas laikā, tie tiek formulēti, lai sasniegtu noteiktus mērķus. Stratēģijas tiek izstrādātas izejot no mērķu sasniegšana. Tas viss tiek veikts plānošanas procesa ietvaros. [3., 238]
Plaša nozīmē plānošanu saprot kā vadības procesu, kas ļauj formulēt mērķus un to sasniegšanas ceļus. [2., 360]
Mārketinga plāni ir kopējas uzņēmuma plānošanas sistēmas sastāvdaļas. Mārketinga plāns ir rakstisks dokuments, kas apraksta mārketinga elementu izmantošanas stratēģijas, mērķu sasniegšanai. Tas analizē mārketinga situāciju, noteic problēmas, izskaidro uzņēmuma mārketinga resursus, formulē mērķus un lēmumu pieņemšanas taktiku. [3., 241]
Mārketinga plāns uzņēmumam dod veselu virkni svarīgu priekšrocību. Galvenie no tām ir:
1. visa uzņēmuma darbības analīze un kontrole, tajā skaitā arī uzņēmuma reklāmas darbības analīze un kontrole;
2. tiek noteikta reklāmas loma mārketinga sistēmā;
3. reklāmas resursi tiek koncentrēti svarīgos virzienos;
4. tiek noteiktas reklāmas ilglaicīgas perspektīvas;
reklāmas budžeta efektīvāka izmantošana. [2., 362]
Reklāmas plāni savukārt ir viens no mārketinga plānošanas sistēmas sastāvdaļām. Tāda pieeja ļauj veikt uzņēmuma reklāmas darbību augstā, efektīvā līmenī.
Reklāmas plāns atspoguļo trīs elementus:
Mērķa auditorijas noteikšana: uz kuriem cilvēkiem tiek orientēta reklāma.
Reklāmas ziņojuma stratēģija: ko reklāmā grib pateikt.
Reklāmas līdzekļu stratēģija: kur un kā tiek veikts kontakts ar patērētājiem. [3., 244]
Plānošanas process sākas ar uzņēmuma galveno mērķu formulēšanas, tajā skaitā arī misijas formulēšanas.
Pēc tam vadītājiem ir jānosaka galvenie mērķu sasniegšanas virzieni. Šo virzienu izvēli nosaka ļoti daudz iekšējo un ārējo faktoru. Faktoru analīzi veic ar situācijas analīzi.[2., 361]
Situācijas analīze tiek veikta sekojošos virzienos:
1. iekšējās vides analīze
2. ārējās vides analīze
3. nākotnes stratēģisko alternatīvu analīze. [2., 362]
Uzņēmuma mārketinga mērķu noteikšana ir loģisks situācijas analīzes turpinājums. Tiek noskaidrotas uzņēmuma vieta tirgū, tirgus situācijas prognozes, draudi un iespējas, stiprās un vājās uzņēmuma puses.
…