Reklāmas attīstības gaita. (attīstības spirāle)
Pionieru stadija jeb ieviešana - reklāma šajā laikā iepazīstina ar ideju, tātad šajā laikā reklāmai bija jārada jaunas paražas, jācenšas izmainīt paradumus, attīstīt jaunus lietojumus, kultivēt jaunus dzīves līmeņa standartus. Galvenie reklāmas mērķi: izglītot patērētājus; parādīt, ka patērētājiem ir kāda vajadzība, kas iepriekš netika apmierināta un reklamēt produktu kā šis vēlmes apmierinātāju –mitrinātas putekļu lupatas; priekšapmaksas kartes reklāmai jāspēj tiešām apliecināt, ka jaunais produkts spēj izpildīt agrāk esošus, reāli pastāvošus, bet neatrisinātus uzdevumus.
Konkurences stadija – periods, kad mērķa patērētāji akceptē produktu, tas sastopas ar konkurenci, jo arī citi ražotāji pārņem šo ideju. Otrajiem jau ir daudz vieglāk, jo viņiem nav bijis jātērē nauda, lai pierādītu, ka produkts vispār ir vajadzīgs patērētājiem. Bet šajā stadijā patērētājs, kam ir vairākas vai pat ļoti daudzas izvēles iespējas, uzdod jautājumu – kuru brendu lai es pērku. Ietekmēt šo izvēli – tas ir reklāmas galvenais uzdevums konkurences stadijā. Tieši konkurences dēļ ir nepieciešamas radīt un attīstīt brendus. Reklāma arī kļūst par konkurences daļu. Tātad šajā stadijā produkta priekšrocībām jābūt labi saskatāmām salīdzinājumā ar citiem produktiem. Saukļi neizglīto, tie parāda priekšrocības. Šajā stadijā atrodas visvairāk preču tirgū.
Atgādinājuma stadija – trešā reklāmas attīstības stadija, kas saistīta ar laiku, kad produkts ir plaši pazīstams, tā kvalitātes ir pieņemtas un tā spēku veido pagātnē radīta reputācija. It kā šajā laikā vairs nav nepieciešama konkurējoša reklāma, jo produkts ir zināms, bet ir jānotur patērētāji un pieredze rāda, ka beidzot vai pārtraucot reklamēties, sabiedrība, patērētāji, klienti ļoti ātri aizmirst produktu. Tāpēc lielākā daļa ražotāju vēlas noturēt patērētāju ar brenda palīdzību.
…