Reklāmdevējiem ir nepieciešams saprast, kas motivē patērētāju tirgū. Pētījumi palīdz sasniegt šo sapratni. Tas ir vērtīgs informācijas instruments, kurš palīdz reklāmdevējiem izprast, kā patērētāji reaģē uz viņa ziņojumiem. Pētījumi tiek izmantoti, lai palīdzētu reklāmdevējiem uzlabot efektivitāti un rentabilitāti, nezaudējot kontaktu ar klientu. Pētījumi palīdz:
• Noteikt klientu;
• Meklēt jaunas idejas produktam un pakalpojumam;
• Uzlabot to, ko piedāvā produkti un pakalpojumi;
• Precīzi noteikt konkrēto problēmu iemeslus;
• Izsekot darbības;
• Komunikāciju izstrādē;
• Izpētīt preču pārvietošanās mehānismu.
Modernā analītika. Šodien pētnieki var pētīt reklāmas iedarbošanos, izmērot pārdošanu, saistītu ar daudziem citiem pieejamiem mārketinga „mix elementiem”, ar modernās analītikas palīdzību. Modernā analītika nav jauna. Principā, tā sākas no produktu datu skenēšanas veikalā. Kompjūteru tehnoloģiskais progress un programmu nodrošināšana ļauj pētniekiem manipulēt ar lielākiem datu apjomiem, un ar to palīdzību pilnveidot modelēšanas un pētījumu procesu. Šodien tikai neliela daļa reklāmas tiek mērīta ar šo metodi. Modernā analītika netiek uzskatīta par kaut ko specifisku, taču tās lietošana ir izplatīta pētnieciskās firmās, aģentūrās.
Mārketinga pētīšana – iepriekšējā izmeklēšana – sniedz informāciju par tirgu, produktu, patērētāju un konkurenci. Pēc tirgus izpētes pabeigšanas, ir jāpēta reklāma, lai noskaidrotu datus, kuri nepieciešami reklāmas stratēģijas izstrādei un pilnveidošanai. Zinātnes, kas pēta cilvēku uzvedību – antropoloģija, sociloloģija un psiholoģija stipri ietekmē pirmspētīšanu. …