Situācijas analīze. Pirmais solis reklāmas plāna izstrādē ir nevis plānošana, bet „augsnes“ iztaustīšana, citiem vārdiem, no komunikācijas viedokļa uzņēmuma stāvokļa pētīšana un apskats. Šīe iedaļa detalizē svarīgas informācijas un tendenču meklēšanau un analīzi, kas ietekmē tirgu, konkurenci, patērētāju uzvedību, paši kompāniju un preci, vai marku.
Problēmas un iespējas. Kā jebkurā biznesa un mārketinga plānošanā, viens no situācijas analīzes veidiem – problēmas noteikšana, kuras var rasties un iespējas, kuras var būt radītas un izmantotas. Reklāma eksistē, lai risinātu komunikācijas problēmas, kas ietekmē uz reklāmas mārketinga panākumiem. Reklāma spēj atrsisināt ne tikai ‚tas problēmas, kas saistītas ar reklāmas uzrunu, tādas kā attiecības, uztvere, zināšanas un informācija. Tā var atrisināt problēmas ar preces cenu vai tās pieejamību, taču uzruna var mainīt viedokli par to, ka cena pārāk augsta.
Stratēģiskie reklāmas risinājumi. Eksuistē atslēgas risinājumu grupa, kuri ir kritiski reklāmas stratēģijas izstrādē: mērķu un mērķauditorijas noteikšana, konkurētspējīgās priekšrocības, imidža un individuālo tirgus markas atšķirību izveidošana. Mērķauditorijas izvēle. Reklāmaa nosaka mērķauditoriju – cilvēkus, kurus var aptvert ar noteiktiem reklāmas mēŗkiem un noteiktu uzrunu. Mērķauditorija bieži var tikt pielīdzināta mērķtirgum, taču bieži tajā ietilpst cilvēki, kas nav potenciāli pircēji.
Preces raksturojums un konkurētspējīgās priekšrocības. Svarīgs solis konkurētspējīgās priekšrocības noteikšanā ir preces analīzes salīdzinājums ar konkurentu preci. Preces īpašību analīze – vienkāršs veids kā strukturēt darbu. Vispirms nepieciešams sastādīt tabulu ar uzskaitītām svarīgām preces īpašībām un konkurentu preces īpašībām. Pēc tam ir jāsaprot, cik svarīga ir katra īpašība mērķauditorijai, un novērtēt personīgo preci pēc šīm īpašibām.
…