Patēriņa palielināšana. Mārketings ietekmē ražošanas apjomu, stimulē saražoto produktu pārdošanu un ar to sekmē patēriņa palielināšanos. To pašu es varētu teikt arī par reklāmu.
Patērētāja vajadzību un vēlmju apmierināšana. Mārketings ietekmē vajadzību apmierināšanu. Gandarījuma līmeni patēriņa procesā ir grūti izmainīt un izteikt skaitliski. Par to netieši liecina pieprasījuma pieaugums vai samazinājums pēc konkrētām precēm.
Produktu izvēles dažādība. Lai apmierinātu pircēju vajadzības un vēlmes, ir jānodrošina ne tikai produktu dažādība, bet arī iespējas to izvēlēties. Šī darbība ir saistīta ar izmaksām, jo nepieciešami lieli preču krājumi, papildreklāma, augsta apkalpošanas kvalitāte.
Dzīves līmeņa paaugstināšana. Šis rādītājs ietilpst produkta raksturlielumos-kvantitāte, kvalitāte, sortiments, vērtība, cena, garantija. No šīm produktu īpašībām atkarīga ne tikai konkrētu vajadzību apmierināšana, bet netieši arī visa sabiedrības sociālās kultūras vide.…