Reklāmas kampaņas efektivitāte tiek noteikta, mērot reklāmas pamanāmību un atpazīstamību, izvēlētā reklāmas kanāla atdevi, noskaidrojot mērķa grupas attieksmi pret reklāmu, izpētot vai reklāmas sūtījums jeb ziņa ir sasniegusi mērķa grupu. Metode - kvantitatīvs pētījums, veicot mērķa grupas aptauju pirms un pēc reklāmas kampaņas vai atsevišķā tās posmā.
Reklāmas efektivitātes veidi:
Komunikatīvā efektivitāte- rāda cik efektīvi veidojas komunikācija starp izņēmumu un pircēju. Par to liecina potenciālo klientu aptvere ar reklāmu un reklāmas uztvere. Lai uzzinātu rezultātus šajā jomā, svarīgi rīkot aptaujas.
Ekonomiskā efektivitāte- rāda reklāmas izmaksu salīdzinājumu ar apgrozījumu noteiktā periodā jeb citiem vārdiem sakot – raksturo papildus iegūto peļņu no preču apgrozījuma reklāmas darbības rezultātā.
Iedalās:
− tiešajā efektivitātē, ko iegūst īslaicīga reklāmas pasākuma rezultātā;
− galīgais rezultāts (ekonomiskais efekts), ko nosaka iepriekšējā reklāmdarbībā.
Reklāmas efektivitātes galvenie kritēriji:
pārdoto preču apjoma pieaugums,
pircēju, kas atpazīst preci, skaita pieaugums.
Liela daļa reklamētāju mēģina novērtēt ari komunikācijas efektu, tās popularitāti, uztveri, sapratni un pārākumu pār citām reklāmām.
Komunikācijas efekta pētīšana:
Komunikācijas efekta metode. pētījumos cenšas noteikt, vai reklāma ir komunikabli efektīva - vai tā veido labu saskarsmi ar pircējiem. Šo pārbaudi var sākt pirms reklāmas ievietošanas plašsaziņas līdzeklī un ari pēc tam. kad tā ir publicēta vai noraidīta.