Lielākai daļai speciālistu, kas nodarbojās ar sabiedriskām attiecībām reklāmā, nesanāk saskarties ar lielo mērogu krīzēm. Viņu uzdevumos ietilpst „ziņu ģenerēšana” arī tādās darbības sfērās, kurās ziņas parādās reti. Viņu darbība ir saistīta ar publicitātes uzturēšanu, speciālo pasākumu izstrādes un runu sastādīšanas.
Viena no svarīgākām šāda profesionāla funkcijām, ir programmu, kuras ir saistītas ar sabiedrisko saišu uzturēšanu, izstrādi un izpildi. Priekš tam viņam ir jāanalizē attiecības starp organizāciju un viņas „sabiedrību”; jānovērtē auditorijas viedokļus un tās attieksmi pret firmu; jānosaka firmas politiku un darbību attiecībā pret sabiedrību; un visbeidzot, plānot un izpildīt tāda veida visdažādākos pasākumus.
Publicitāte (publicity) un darbs ar preses – aģentūrām.
Par „publicity” ir pieņemts saukt informācijas kompleksu par cilvēku, preci vai pakalpojumu, kuri parādās masu informācijas līdzekļos. Parasti publicity tiek uzskatīta par bezmaksas, tā kā masu informācijas līdzekļi neizstāda rēķinus par tā veidošanu un nopirkt masu līdzekļus publicity radīšanai ir neiespējami. Tā organizācija, kura vēlas iegūt publicitāti, var uz to patērēt daudz spēka, tomēr, nekad nesaņems rēķinu par veltītu tai laiku ēterā vai presē. Nenoliedzami, lai publicity būtu efektīva, tai jābūt ar jauninājuma faktoru. Par tādu var uzskatīt jaunas preces prezentāciju, ziņojumu par iegūtu uzvaru, apvienojumus, aiziešanu pensijā, vadītāju publiskās uzstāšanās.…