Mārketinga speciālistam jāspēj novērtēt reklāmas efektivitāti un izstrādāt tās paaugstināšanas metodes. Pastāv divi reklāmas efektivitātes veidi: komunikatīvā un ekonomiskā.
Komunikatīvā efektivitāte parāda, cik efektīvi veidojas komunikācija starp uzņēmumiem un pircējiem. Par to liecina potenciālo pircēju aptvere ar reklāmu un reklāmas uztvere. To var uzzināt, rīkojot pircēju aptaujas un liekot tiem atbildēt uz šādiem jautājumiem:
1)vai jūs atceraties šo reklāmu (vēlams šo jautājumu uzdot pēc samērā ilga laika pēc reklāmas parādīšanās);
2)jūs redzējāt vai lasījāt šo reklāmu nesen (vēlams šo jautājumu uzdot pēc samērā neilga laika pēc reklāmas parādīšanās);
3)jūs redzējāt vai lasījāt par konkrētu produktu (pakalpojumiem, ideju utt.) un to raksturojumiem;
4)jūs redzējāt vai lasījāt par konkrētu uzņēmumu (tā nosaukums, darbības veids, produkti utt.);
5)kā jūs uztvērāt šo reklāmu vai reklāmas sastāvdaļas un kādas asociācijas tā izraisīja.…