Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:660654
 
Vērtējums:
Publicēts: 07.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Reklāmas efektivitāte un tās vērtēšanas metodes.
Reklāmas efektivitātes mērīšana kļūst arvien svarīgāka mārketinga aktivitāšu sastāvdaļa. Analizējot reklāmas sasniegtos efektus, var novērtēt reklāmā ieguldītos līdzekļus un investīciju atgriešanos, kas ir svarīga reklāmdevējam Reklāmas kampaņas efektivitāte tiek noteikta, mērot reklāmas pamanāmību un atpazīstamību, izvēlētā reklāmas kanāla atdevi, noskaidrojot mērķa grupas attieksmi pret reklāmu, izpētot vai reklāmas sūtījums jeb ziņa ir sasniegusi mērķa grupu u.tml(1) .
Reklāmas efektivitātes novērtēšanai visbiežāk izmanto(2) :
1. Reklāmas pazīšanas un iegaumēšanas testus;
2. Aptaujas par reklāmas pasākumiem;
3. Vārdisko asociāciju testus;
4. Aptaujas un testus par firmas imidžu;
5. Anketēšanu par reklāmas pasākumu kvalitāti un efektivitāti;
6. tirdzniecības rezultātu aprēķinus un salīdzināšanu.

Reklāmas kampaņā katra darbība ir jāpakļauj kontrolei, jo katra veiktā darbība kļūst svarīga jau:
1. pirms ir izvērtēts konkrētais- galīgais reklāmas sludinājuma variants;
2. pēc, tam, kad mērķauditorija ir ieguvusi vai nav ieguvusi reklāmas sludinājumu.
Reklāmas efektivitāti ir grūti izmērīt, noteikt. Reklāmas efektivitāte jāaplūko mijiedarbībā ar reklāmas mērķiem. Tā kā reklāmas mērķi ir dažādi, tie ir jāatšķir, vai:
- reklāmas mērķi ir stimulēt tūlītēju preču pirkšanu;
- reklāmas mērķis neparedz tūlītēju patērētāju rīcību.
Pirmajā gadījumā tiek izmantota tiešā reklāma, piemēram ,materiālu sūtīšana pa pastu, publikācijas par preču izpārdošanu u.tml, šādā gadījumā preču efektivitāti ir vienkāršāk noteikt.
Otrajā gadījumā, tā veicina patērētāju labvēlīgu attieksmi un domāšanu, savukārt šādas reklāmas efektivitāti ir noteikt daudz grūtāk.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties