Mārketinga speciālistiem ir jānovērtē reklāmas efektivitāte un jāizstrādā tās paaugstināšanas metodes.
Pastāv divi reklāmas efektivitātes veidi: 1
komunikatīvā efektivitāte – rāda cik efektīvi veidojas komunikācijas starp uzņēmumu un pircēju. Par to liecina potenciālo pircēju aptvere ar reklāmu un reklāmas uztvere. Lai uzzinātu rezultātus šajā jomā, lietderīgi organizēt pircēju aptauju un piedāvāt atbildēt uz šādiem jautājumiem – jūs atceraties šo reklāmu?, jūs redzējāt šo reklāmu nesen?, jūs redzējāt par konkrētu produktu?, jūs redzējāt par konkrētu uzņēmumu?, u.tml.;
ekonomiskā efektivitāte – rāda reklāmas izmaksu salīdzinājumu ar apgrozījumu noteiktā periodā. Daži pētnieki izmanto absolūtās statistikas datus par reklāmas izdevumiem katrā atsevišķā mēdijā un salīdzina tos ar uzņēmuma apgrozījumu.…