Lai izstrādātu reklāmas efektivitātes paaugstināšanas metodes, speciālistiem sākotnēji ir jāizpēta esošās reklāmas efektivitāte. Pavisam pastāv divi reklāmas efektivitātes veidi:
Komunikatīvā efektivitāte, tā parāda cik efektīvi veidojas komunikācijas starp uzņēmumu un pircēju. Par to liecina potenciālo pircēju aptvere ar reklāmu un reklāmas uztvere. Lai to noskaidrotu nepieciešams veikt aptauju, kurai vajadzētu noskaidrot atbildes uz sekojošiem jautājumiem:
vai pircējs atceras konkrētā produkta reklāmu (pēc ilgāka laika, kopš reklāma parādījusies)
vai pircējs vispār ievērojis konkrēto reklāmu (pēc nesenas reklāmas parādīšanās)
vai pircējs ir informēts par konkrētā produkta īpašībām
vai pircējs ir informēts par konkrēto uzņēmumu, kas produktu piedāvā
vai vispār uztvēra reklāmu un ar ko tā asociējās.…