Reklāmas efektivitātes vērtēšana vēl joprojām ir aktuāla katram reklāmdevējam, kurš neapšaubāmi pie sevis nodomā „Es pavisam noteikti zinu, ka puse reklāmas budžeta ir iztērēta pa tukšo, tikai kā, es nezinu.”
Kā zināms, reklāmas efektivitātes pētījumi parasti tiek veikti pirms un pēc reklāmas kampaņas. Ja preču marka tikai tagad parādīsies tirgū vai ir salīdzinoši nepopulāra, tad pētījumus ir ieteicams veikt pēc reklāmas kampaņas.
Reklāmas efektivitātes vērtēšana ļauj noskaidrot reklāmas ietekmi uz potenciālajiem patērētājiem pēc šādiem rādītājiem:
Mērķauditorijas apjoms;
Aktīvas vai pasīvas zināšanas par reklamēto produktu;
Reklāmas izprašana un atpazīšana;
Reklāmas elementu atcerēšanās;
Reklāmas pievilkšanās un agitācijas spēku;
Vēlme iegādāties reklamēto produktu;
Kopēja attieksme pret reklāmu;
Firmas „tēls” patērētāju acīs.
Minimālais skaits respondentu ir 400 cilvēki.…