Reklāmas mērķu noteikšana ir pirmais posms reklāmas aktivitātē. Pārsvarā mērķi izriet no mērķa tirgus apzināšanas un vēlamo pozīciju nostiprināšanu tirgū. Vispārēji mērķi iedalās 3 pozīcijās: informējošos (informējošā reklāma) - kad tiek ieviests jauns produkts un jāveido pirmais pieprasījums pēc tā; pārliecinošos (pārliecinošā reklāma) – kad norit sīva konkurence, un par mērķi kļūst preces atpazīšana starp līdzīgām precēm (citām tās pašas grupas precēm); atgādinošos (atgādinošā reklāma) – kad precei ir iestājies brieduma posms un ir jāsaglabā preces vai pakalpojuma labās, patīkamās īpašības. Reklāmas mērķis satur atbildes uz diviem būtiskiem jautājumiem: ko vēlamies panākt ar reklāmas palīdzību; kas ir reklāmas mērķa auditorija. Reklāma var gan mudināt uz tūlītēju pirkumu, gan veidot pozitīvu klienta attieksmi pret brendu. Emocionālas reklāmas mērķis ir radīt patērētājā emocionālu pārdzīvojumu - veidot gan emocionālu reakciju, gan asociācijas ar brendu. Lielākā daļa reklāmu ir starpvarianti starp emocionālo (patīk, nepatīk) un racionālo (cik noderīgu informāciju satur, kā reklāma veidota) reklāmu. Tādos gadījumos reklāma izsauc emocionālu reakciju vienlaicīgi sniedzot informāciju par produktu priekšrocībām. Kopumā emocionāla reklāma ietekmē cilvēka domāšanas procesu. 1
Labas reklāmas elementi: - Ogilvijs
1. Potenciālā stratēģija ir reklāmas sirds. Nav iespējams izveidot labu reklāma, ja ir vāja stratēģija vai ja tās nav vispār.
2. Spēcīga pārdošanas ideja. Liels solījums pircējam ir priekšrocība patērētāja acīs. Šai idejai ir jābūt vienkāršai un tai ir jābūt skaidrai. Brendam ir jābūt integrētam pārdošanas – selling idea.
…