Reklāma kā ziņojumu izplatīšanas paņēmiens pasaulē ir pazīstams jau ļoti sen. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produktu cenu; izplatītu informāciju par produktu pārdošanu; propagandētu noteiktas idejas u.tml.
Reklāmas attīstība ir atkarīga no daudziem apstākļiem: sociāli ekonomiskiem, tehnoloģiskiem, tiesiskiem un tirgus apstākļiem. Sociālekonomiskie apstākļi darbojas dažādi (piemēram, krīzes periodā vairāk reklamē tādas preču īpašības, kā ekonomiskums, lietošanas efektivitāte, turpretī ekonomikas augšupejas periodā lielāku uzmanību pievērš kvalitātei, elegancei u.c. prioritātēm). Tehnoloģiskie apstākļi palielina reklāmas iespējas un nosaka jaunu formu parādīšanos (piemēram, savulaik televizors, krāsu televizors, kabeļu televīzija, videomagnetafoni, datori, internets u.tml. tehnika jūtami ietekmēja reklāmas formu un veidu daudzveidību). Tiesiskie apstākļi var veicināt vai ierobežot reklāmas attīstību (piemēram, aizliegums reklamēt televīzijā tabakas izstrādājumus vairākās valstīs lika izstrādājuma ražotājiem mainīt savas marketinga programmas un ciest prāvus zaudējumus). Tirgus apstākļi vārda plašākā nozīmē iekļauj sevī situāciju tirgū (arī konkurentu stāvokli), pircēju rīcību (piemēram, ja kāsa tirgus segmenta patērētāji skatās konkrētās televīzijas programmas un noteiktā laikā, tad tieši šiem parametriem ir jāpiemēro reklāma).1
…