Reklāma ir viena no uzņēmuma redzamākajām aktivitātēm. Aicinot cilvēkus izmēģināt tā ražotos produktus, uzņēmums riskē saņemt publisku kritiku, kā arī riskē zaudēt gan esošos, gan potenciālos klientus, ja nepiepildīsies reklāmā apgalvotais. Bet kādēļ, tad ir jāveido reklāma, ja uzņēmums var tikai zaudēt? Reklāmas speciālisti saka, ka cilvēki vairāk pērk reklamētos produktos tādēļ, ka tas ir drošāk, jo, ja produkts tiek reklamēts, uzņēmums cenšas vairāk piepildīt reklāmā solīto.
Reklāma tiek gan slavēta, gan kritizēta ne tikai tās lomas dēļ produkta pārdošanā, līdz ar to uzņēmuma ekonomikas iespaidošanā, bet arī par tās ietekmi uz ekonomiku un sabiedrību kopumā.1
Francijas Universitātes doktorantūras absolvents Maximilien Nayaradou, zinātniski pamatojis, ka reklāma dod pozitīvu efektu ne tikai konkrētam produktam vai uzņēmumam, bet valsts ekonomikai kopumā. Šis zinātnieks veica apjomīgu izpēti, iekļaujot tajā statistikas un makroekonomikas datus par Eiropu, ASV un Āziju laika posmā no 1990. līdz 2000. gadam. No šīs izpētes izriet četri galvenie secinājumi par reklāmas pozitīvo ietekmi uz ekonomiku kopumā:
1. Nozarēs ar lielākajām investīcijām reklāmā, patēriņa pieaugums ir visstraujākais. Attiecīgi, tās dod lielāku pienesumu kopējai ekonomikas izaugsmei nekā citas nozares;
2. Nozarēs ar lielākajām investīcijām gan reklāmā, gan uzņēmuma attīstībā un inovācijās, pievienotās vērtības izaugsme ir vislielākā.;
3. Nozarēs ar augstāku reklāmas investīciju, tirgus daļu sadalījums ir līdzvērtīgāks un ir sastopama sīvāka konkurence, kas veicina straujāku izaugsmi.
4. Reklāmas nozare, kā viens no ekonomikas sektoriem, ir ekonomiskās izaugsmes „reizinātājs”. Šī nozare pieaug divreiz straujāk nekā visa ekonomikā kopumā, turklāt nodarbinātības pieaugums reklāmas nozarē ir četrkārt lielāks nekā ekonomikā kopumā. …