Secinājumi
Apkopojot izpētīto informāciju par vides reklāmu, reklāmu uz transporta un skatlogiem, secinājām, ka jebkurā gadījumā vispirms ir jāizpēta mērķauditorija. Proti, jāizpēta vide, kurā reklāma tiks izvietota. Reklāma uz sabiedriskā transporta ir kustīga, tā maina savu dislokācijas vietu atkarībā no maršruta. Vides reklāmas mazajiem plakātiem ir nepieciešamas vairākas kopijas, lai reklāma pievērstu uzmanību lielākam patērētāju skaitam. Lielie plakāti, zīmējumi uz sienām un vides reklāma ar gaismas efektu ir dārgākas un pārsvarā izvietotas tikai vienā eksemplārā, līdz ar to samazinās potenciālo klientu skaits. Protams, Rīgas centrā šādas reklāmas izvietot ir visizdevīgāk, jo tur apgrozās liels cilvēku skaits. Jāpiebilst, ka, piemēram, TJ Collection (2. vides reklāma) plakāts būtu neefektīvs, ja atrastos ārpus Rīgas centra robežām vai pārāk tālu no veikala atrašanās vietas. Skatlogiem ir vairāk informējoši papildinoša loma. Tie atrodas veikalu teritorijās un var tikai mudināt pircēju konkrēto veikalu apmeklēt. Skatlogu mērķis nav informēt, bet gan pārliecināt. Tiem ir jāliecina par pozitīvu atmosfēru, atsaucīgiem pārdevējiem un kvalitatīvām precēm.
Mūsuprāt, reklāma, protams, ir neaizstājams mārketinga mix elements. …