Ievads. Reklāma un tās loma ekonomikā
Reklāma ir produkta virzīšanas tirgū izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegtās informācijas izplatīšanas maksas līdzekļu starpniecību. Būtībā reklāma ir tirdznieciskās informācijas sastāvdaļa, kas satur ekonomiska rakstura ziņas. To izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produktu cenu, izplatītu informāciju par produktu pārdošanu un propagandētu noteiktas idejas u.tml.1
Reklāmas uzdevums ir radīt pieprasījumu pēc kādas preces. Ar reklāmas palīdzību iespējams paziņot par jaunu produktu vai pakalpojumu parādīšanos tirgū, tādejādi paplašinot pircēju loku. Tāpat reklāmas informācija var saturēt ziņas par produktu pārveidojumiem, jaunumiem, par cenu un iepakojuma izmaiņām. Reklāma informē patērētājus par speciāliem piedāvājumiem, izglīto tos. Reklāma var būt arī kā paņēmiens, lai atgādinātu par jau esošām precēm. Reklāma veicina konkurenci.
Reklāmas vēsturiskā attīstība
Par reklāmas pirmsākumiem var uzskatīt seno laiku zīmējumus un izkārtnes, kas sniedz informāciju par precēm, pasākumiem. Senie romieši paziņojumus par gladiatoru cīņām rakstīja uz sienām, bet feniķieši savos klejojumos aprakstīja klintis, dažādi slavinot šajos uzrakstos savas preces. Kāds uzraksts uz sienas Pompejā slavināja politiskos darboņus un aicināja cilvēkus nodot par tiem savas balsis. Cits senās reklāmas veids bija pilsētu saucēji. Senajā Grieķijā „Zelta laikmetā” tie bija saucēji, kuri ziņoja par vergu, lopu un citu preču pārdošanu.
…