Reklāma ir darbība vai materiāls, kura pamatmērķis ir pārliecināt vai rosināt cilvēkus patērēt noteiktu produktu, pakalpojumu, popularizēt kādu ideju vai indivīdu. Reklāma ir konkrēta komunikācijas izpausme, ar kuras palīdzību uzņēmums vai persona sniedz informāciju peļņas nolūkos. Mārketings ir neatņemama sastāvdaļa reklāmas izveidē, jo ir nepieciešama tirgus izpēte, mērķauditorijas noteikšana un izvēle, un pēc iegūtajiem datiem arī tiek nolemts, kāda reklāma produktam vai pakalpojumam ir nepieciešama un būs efektīva. Reklāma ir atkarīga no sociāli ekonomiskajiem, tehnoloģiskajiem, tiesiskajiem un tirgus apstākļiem.
Vārds reklāma ir cēlies no latīņu vārda „reclamare”, kas nozīmē – izsaukt , izplatīt informāciju par kaut ko, lai to popularizētu. Reklāma psiholoģiski iedarbojās uz: gribu, prātu, uzmanību, atmiņu, asociācijām un jūtām. Izvēloties reklāmas teksta saturu, jāņem vērā adresāts, viņa zināšanas, ieradumi, motivācija, vērtību orientācija, tautība, tradīcijas, valoda.1
Reklāma satur informāciju, kura saistīta ar preču vai pakalpojumu realizāciju, bet, ja reklāma sniedz informāciju par pašu ražošanas procesu, tad tik daudz, cik tas ir nepieciešams preču realizācijas veicināšanai. Reklāma ir informācijas plūsma, kas iedarbojas uz cilvēku psiholoģiski un izpaužas pircēju rīcībā. Taču nepareizi būtu uzskatīt, ka reklāma ir tikai kā informatīvs materiāls, taču tai ir arī ietekme uz iedzīvotāju nodarbinātību.
Reklāmas primārais mērķis 2 ir radīt un stimulēt pieprasījumu, kas veicina preču un pakalpojumu apgrozījuma apjoma palielināšanu, kā arī paātrina pašu realizācijas procesu. Reklāmas mērķis ir padarīt cilvēku par pircēju un palīdzēt viņam lēmuma izvēlē, ko var panākt ar reklāmas pareizu psiholoģisko ievirzi, jo tai jāveido aktīva nostāja pret reklamējamo preci, jādarbojas vai nu uz pirkšanas motīviem, vai priekšstatiem par preci vai pakalpojumu, tāpēc jāsniedz ziņas par preces kvalitāti, lietošanas īpašībām un priekšrocībām salīdzinot ar analogu. …