Katram uzņēmumam ir jāzina cik viņam izmaksās resursi, ko viņš izmantos uzņēmējdarbībā. Vai tas viņam ir izdevīgi. Tāpēc ir uzņēmējam ir jāakcentē sekojošās tirgus īpatnības: Cena atkarīga no pieprasījuma un piedāvājuma samēra; Ikviens uzņēmums cenšas minimizēt ražošanas izmaksas, maksimalizēt peļņu; Ikviens ražošanas resursu pārdevējs cenšas gūt maksimālu peļņu, cenšas pārdod pēc iespējas augstāku cenu, rodas interešu konflikts; Interešu saskaņošana ir iespējams tikai tad, kad pircējs un pārdevējs izdzīvot konkurences apstākļos; Resursu pieprasījums ir pastarpināts, jo tas ir atkarīgs patēriņa, investīcijām, efektīva izmantošana; Pieprasījums ir atkarīgs no starpības starp naudas ieņēmumiem, kas ieņemti pārdodot un resursu iegādi; Aizstāšanas iespējas; Ir jāpērk vesels ražošanas resursu komplekss noteiktā kombinācijā.1
Katra uzņēmējdarbība tiek veikta uz zemes. Tam kam pieder zeme ir jāzina kāds ir pieprasījums pēc zemes, kas to nosaka, bet tas kas vēlas izīrēt zemi, tam ir jāzina piedāvājums un kas to veido, lai izlemtu kā viņam ir izdevīgāk.
Zemes pieprasījuma veidošanās īpatnības ir: Pastarpināts pieprasījums, ko nosaka zemes dotais labums jeb produkcija; Atkarīgs no zemes dabīgās auglības, atrašanās vietas, ekonomiskā auglība; Iepriekšminētā īpatnība pāriet uz trešo īpatnību, kad pieprasījuma apmēri regulējas pēc galējām cenām un galējām izmaksām jeb no galējā ienākuma. …