Aptauja – lielas cilvēku grupas viedokļa uzzināšana par kādu konkrētu jautājumu. Grupa tiek izvēlēta.
Aptaujas grupas atlasīšana: populācija – demogrāfiskā jēga cilvēku grupai, kura aizņem daļu no visiem cilvēkiem, piemēram, kolumbieši. Statistiskā jēga, kas vairāk saistās ar psiholoģiju, indivīda kompleksi, kuri piemīt identificējamo īpašību vairākumam.
Aptaujas mērķis – informācijas iegūšana no dažiem specifiskas populācijas, kura nozīmē populācijas interesi.
Izlase – Indivīdu grupas, kas izvēlētas no lielas populācijas ar izlases palīdzību, kurai piemīt dotās pētījuma īpašības.
Konstruēšanas procesu var sadalīt vairākos etapos:
1.etaps – noteikta daudzuma provizorisko jautājumu sastādīšana
2.etaps – idejas pilnveidošana aptaujas apstākļos
3.etaps – aptaujas punktu organizācija noteiktā secībā.
4.etaps – aptaujas pārbaudes testēšana pilotāžas pētījumā un rezultāta novērtēšana.
1. etaps. Galvenais uzdevums - pēc iespējas vairāk jautājumu izstrāde. Efektīva tehnika – prāta vētras metode (brainstorm), piemēram, šis process var noteikt – izmantosim pētījumu – faktorus, kas ietekmē ģimenes dzīves stabilitāti laulības 1.gadā. Kādā veidā notiek vienbalsīga savstarpējo attiecību regulēšana.
Subjektīva partneru uztvere stabilitātē un savstarpējās attiecībās. Kādā veidā notiek attiecību regulēšana tādos jautājumos kā finanses un draudzība ar citiem cilvēkiem. Laika daudzums, kuru partneri pavada atsevišķi un tā iemesli. Attieksme pret šķiršanos. Kādā pakāpē partneri pakļaujas cits citam. Pēc pirmā cikla saraksta sastādīšanas otrreiz jāpārskata jautājumi, lai tie būtu konkrētāki un īsāki. …