Izglītības psiholoģija pievēršas mācību procesa un dažādu mācīšanās īpatnību un grūtību izpētei dažādos vecumos. Tā pēta arī skolēnu un skolotāju mijiedarbības aspektus, klases psiholoģisko klimatu, vecāku un skolas sadarbības iespējas u.c.
Ģimenes psiholoģija pievērš uzmanību vecāku un bērnu attiecībām, audzināšanas metodēm, partnerattiecībām u.tml.
Organizāciju psiholoģija pēta cilvēku izturēšanos organizācijās, personāla atlases un izvietošanas, kā arī organizāciju pilnveidošanas jautājumus.
Šīs un vēl daudzas citas psiholoģijas nozares ir cieši saistītas cita ar citu, to interešu sfēras nemitīgi sastopas un pārklājas. Piemēram, izglītības psihologam būtu ārkārtīgi grūti izdarīt secinājumus par skolēna mācīšanās grūtībām klasē, ja viņš neko nezinātu par pusaudža vecumposma īpatnībām (kas ietilpst attīstības psiholoģijas interešu lokā) un attiecībām ģimenē (ko pēta ģimenes psiholoģija). (http://www.zvaigzne.lv/upload/free/psiho-2.pdf)
…