-
Projektu vadība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Pamatproblēmas apraksts | 4 |
1.1. | Pamatproblēmas apraksts un tās norobežošana no citām problēmām | 4 |
1.2. | Konkrētās problēmas izvēle un apraksts | 5 |
2. | Projekta alternatīvu apraksts un novērtējums | 6 |
3. | Divu labāko alternatīvu izvēle un raksturojums | 7 |
3.1. | Projekta alternatīvu sākotnējā koncepta izstrāde | 7 |
3.2. | Projekta alternatīvu termiņu sākotnējais plānojums | 12 |
3.3. | Projekta alternatīvu izmaksu analīze | 13 |
3.3. | Stratēģiskās nozīmes kritēriji un to vērtējums | 18 |
3.4. | Projekta alternatīvu risku analīze | 19 |
4. | Projekta apraksts | 21 |
4.1. | Projekta uzdevumi | 22 |
4.2. | Projekta institūciju noteikšana | 25 |
4.3. | Projekta organizācijas forma | 26 |
4.4. | Projekta institūciju lomu apraksts | 26 |
4.4.1. | Projekta vadītāja loma | 26 |
4.4.2. | Projekta komandas loma | 28 |
4.4.3. | Projekta uzraudzības komitejas loma | 28 |
4.4.4. | Projekta uzdevuma devēja loma | 29 |
Kopsavilkums | 30 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 31 |
Ievads
Vērojot televīzijas pārraides, kurās tiek intervēti cilvēki ielās par dažādiem valsts svētkiem, var secināt, ka arvien mazāk Latvijā iedzīvotāju interesējas par vēsturi. Īpaši sliktas zināšanas ir jauniem cilvēkiem. Tas norāda, ka vēstures apmācība skolā ir vāja, skolēnos netiek radīta interese. Lai šo problēmu novērstu, skolām ir nepieciešama atbilstoša izglītojoša un interesi radoša vēstures literatūra.
Latvijā lielākā atbildība par skolnieku izglītības kvalitāti gulstas tieši uz skolotāju pleciem.
Skolotājiem, lai nodrošinātu kvalitatīvu priekšmeta pasniegšanu ir vajadzīgas plašas un sistematizētas zināšanas. Apmeklējot šos seminārus, skolotājiem tiek dota iespēja papildināt savas zināšanas un iegūt informāciju par jaunāko grāmatu vēstures priekšmetā. Semināru lektori ir Latvijā plaši atzīti vēstures speciālisti. Skolotājiem ir iespējas izzināt pilnu informāciju par grāmatu, tās recenzentu novērtējumu, kā arī uzdot lektoriem jautājumus par interesējošām tēmām, kā arī diskutēt savā starpā. Jaunā grāmata atvieglo skolotāju darbu sagatavojot devīto klašu audzēkņus pamatskolas vēstures eksāmenam. Informējot plašu skolu loku par jauno grāmatu, tiek palielināta tās izdevēja tirgus daļa Latvijā.
Pateicoties jaunajai skolu grāmatai vēsturē, audzēkņi varēs labāk sagatavoties eksāmenam, kā arī tiks radīta interese par pagātnes notikumiem un to nozīmi. Tā kā izšķirošais lēmums par mācību grāmatu iegādi pieder vēstures skolotājiem, ir jāuzsver viņu atbildība un ieinteresētība par skolēnu zināšanām. Lai arī skolās tiek izmantotas dažādas citas mācību grāmatas, tad šis seminārs iepazīstinās pasniedzējus ar izmaiņām un jaunās grāmatas priekšrocībām, lai sasniegtu vislabākos rezultātus 9.klašu audzēkņu vēstures zināšanās.
1.Pamatproblēmas apraksts
1.1. Pamatproblēmas apraksts un tās norobežošana no citām problēmām
Vēstures apmācības kvalitāte Latvijas pamatskolās nav pietiekami augstā līmenī, par ko liecina 9.klases skolēnu vēstures eksāmenu rezultāti. Galvenais iemesls ir tas, ka skolotājiem nav pietiekamas informācijas par jaunākajām mācību grāmatām, ko viņi paši varētu izmantot un ieteikt izmantot skolniekiem mācību laikā, jo, lai labi sagatavotos eksāmenam, nepietiek tikai ar to informāciju, kuru skolotājs var sniegt stundu laikā. Ir svarīgi šo grāmatu piedāvāt tieši skolotājiem, nevis skolēnu vecākiem, jo mūsdienās mācību grāmatas ir dārgas, un tāpēc šo grāmatu būtu ieteicams iegādāties skolu bibliotēkām.
Kopsavilkums
Darba sākumā tika izvirzīta problēma par to, ka pašlaik Latvijā nav pietiekami laba vēstures mācību grāmata 9.klasei, kas varētu sagatavot pamatskolas beidzējus vēstures eksāmenam.
Projekta mērķis bija iepazīstināt skolotājus ar jaunu uzlabotu 9.klases vēstures grāmatu. Lai šo mērķi sasniegtu, tika izvirzītas 4 alternatīvas- informatīvo bukletu, kurā ir iekļauta grāmatas recenzija, izsūtīšana pamatskolām; informatīva semināra rīkošana; personīga skolu apmeklēšana un informēšana par jauno grāmatu; diskusijas organizēšana par vēstures apmācību masu medijos.
Projekta gaitā tika atlasītas 2 piemērotākās alternatīvas, kuras vēlāk tika analizētas sīkāk - informatīvo bukletu un recenziju izplatīšana pamatskolām un farmaceitiem un informatīva semināra rīkošana. Pirmās alternatīvas priekšrocība ir zemas izmaksas, mazs laika patēriņš, kā arī plaša auditorijas aptvere, savukārt, otrās - personisks kontakts un atgriezeniskā saite.
Projekta turpinājumā tika izstrādāti abu alternatīvu termiņu plānojumi un noteiktas izmaksas, kā arī tika veikta abu alternatīvu salīdzināšana pēc dažādiem kritērijiem. Izanalizējot šos parametrus, tika secināts, ka rentablāks ir projekts par semināra rīkošanu.
Pēdējā darba nodaļa tika veltīta projekta detalizētam izklāstam, kurā tika noteiktas projekta institūcijas un to lomas, organizācijas forma.. Tiek paredzēts, ka dalības maksa ir no dalībniekiem netiks ņemta.
…
- Iestudēts teātris Meteņu sagaidīšanai pirmsskolā vai sākumskolā
-
Integrēta projektu nedēļa sākumskolā
Konspekts43 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Pārtikas tehnoloģija, kulinārija, Pedagoģija
- Projektu vadība
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzņēmuma uzbūve un vadība
Konspekts augstskolai6
-
Uzņēmuma uzbūve un vadība
Konspekts augstskolai6
-
Uzņēmējdarbības vadība
Konspekts augstskolai87
-
Uzņēmumu finanšu vadība
Konspekts augstskolai11
-
Projekta vadība, projekta dzīves cikls
Konspekts augstskolai4