Ražotājam un starpniekam ir dažādas funkcijas, taču abus vieno viens mērķis – preces nogādāšana patērētājam un peļņas gūšana. Tas, kāpēc atšķiras funkcijas ir skaidrojams ar to, ka tie ir divi dažādi uzņēmumi ar atšķirīgiem īpašniekiem, tātad arī atšķirīgu uzņēmuma kultūru, pamatdarbību, iekārtojumu, vadības struktūru, mārketinga mērķiem u.c. jautājumiem.
Pēdējais sadales kanāla dalībnieks ir patērētājs, kas izmanot iegādātās preces, apmierinot savas vajadzības un vēlmes. No biznesa viedokļa skatoties patērētāji veic patēriņa funkciju un peļņas, kā arī labklājības paaugstināšanu uzņēmumiem – tātad gan ražotājam, gan starpniekam. Ja ražotājs realizē savu produkciju un nogādā to pa nulles sadales kanālu, tad patērētājs peļņu principā nodrošina tikai ražotājam. Tāpat patērētāja funkcija ir pieprasījuma radīšana, bet ražotāja un starpnieka funkcija ir šī pieprasījuma apmierināšana.
Ja tiek izmantots nulles līmeņa sadales kanāls, tad uzņēmuma ir jānodarbojas gan ar ražotāja, gan ar starpnieka funkcijām, tad tas nozīmē, ka jāizstrādā produkts un jāpiemēro mērķauditorijai, gan pašam tas jānogādā līdz patērētājam. Uzņēmums realizē dažādus pētniecības darbus, saistītus ar informācijas vākšanu un apstrādi. Tie ir domāti ne tikai produkta dažādošanai, piemērošanai katra tirgus vajadzībām, bet arī saistīta ar sadales procesa plānošanu, jo uzņēmums pamatā uzņēmums pats nogādā preces pie patērētāja. Lai preces nonāktu pie patērētāja ir nepieciešami labi izstrādāt mārketinga darbības programmu un labu reklāmu, lai informētu patērētājus par precēm un to īpašībām. …