Mārketingā ir ļoti svarīgi zināt ne tikai produkta īpašības, bet arī klasifikāciju, jo katra produktu grupa pēc klasifikācijas prasa noteiktu un īpašu mārketinga stratēģiju. Vispārināti produktus var iedalīt sekojoši:
Patēriņa produkti;
Ražošanas līdzekļi;
Pakalpojumi.
Katram no šiem iedalījumiem ir arī savas apakšgrupas. Kā piemēram, patēriņa produktus var iedalīt – ikdienas pieprasījuma produktos (convenience product), kurus pircēji bieži vien iegādājas ikdienā, ātri, patērējot pirkšanai pēc iespējas mazāk laika. Pie šīs grupas var minēt maizi, pienu, sieru utt.; pamatproduktos, kuri tiek pirkti regulāri, kā piemēram, konkrētas šķirnes cigaretes, alkoholiskie dzērieni utt.; impulsproduktos, kuri tiek pirkti bez iepriekšējā nodoma, bez meklēšanas, tie parasti ir tie produkti, kuri ir atrodami pie kases - košļenes, šokolādītes utt.; neparedzētos produktos, kurus iegādājas aiz nepieciešamības, neparedzētas vajadzības, piemēram, peķšņi saplīsis TV vai ledusskapis, barga ziema utt.; ar nodomu pērkamos produktos, kurus pircējs rūpīgi izvēlas, vērtē tos atbilstoši savam priekšstatam par kvalitāti, cenu, piemēram, apģērbs, sadzīves tehnika, mēbeles utt.; īpaša pieprasījuma produktos (speciality product). Tie ir produkti ar unikālām īpašībām un paredzēti īpašām pircēju interesantu grupām, piemēram, jauni automobīļi, ekskluzīvas smaržas utt.; pasīva pieprasījuma produktos. Tie ir produkti, par kuriem pircējs īpaši daudz neko nezin, bet ja arī zin, tad parasti nedomā tos iegādāties, piemēram, kapakmeņi, apdrošināšanas pakalpojumi utt.1…