Kādi ir reklāmas attīstības faktori?
Reklāmas attīstība ir atkarīga no daudziem apstākļiem, no kuriem pirmām kārtām jāmin:
• sociāli ekonomiskie apstākļi, kas darbojas dažādi (piemēram, krīzes periodā vairāk reklamē tādas preču īpašības, kā ekonomiskums, lietošanas efektivitāte, turpretim ekonomikas augšupejas periodā lielāku uzmanību pievērš kvalitātei, elegancei, un citām prioritātēm);
• tehnoloģiskie apstākļi palielina reklāmas iespējas un nosaka jaunu formu parādīšanos (piemēram, savulaik televizors, krāsu televizors, kabeļu televīzija, videomagnetofoni, datori, internets un tamlīdzīga tehnika jūtami ietekmēja reklāmas formu un veidu daudzveidību);
• tiesiskie aspekti var veicināt vai ierobežot reklāmas attīstību (piemēram, aizliegums reklamēt televīzijā tabakas izstrādājumus vairākās valstīs lika izstrādājumu ražotājiem mainīt savas mārketinga programmas un ciest zaudējumus);
• tirgus apstākļi vārda plašākā nozīmē iekļauj sevī situāciju tirgū (arī konkurentu stāvokli), pircēju rīcību, viņu dzīvesveidu (piemēram, ja kāda tirgus segmenta patērētāji skartās konkrētās televīzijas programmas un noteiktā laikā, tad tieši šiem parametriem jāpiemēro reklāma).
Mūsdienu kampaņas cēlušās no vienkāršiem un konkrētiem sludinājumiem, kuros piedāvāts kādas problēmas risinājums (Vēlaties izskatīties kā Merlina Monro? Nopērciet šo piegulošo kleitu!). Šādas reklāmas dažkārt bija dramatiskas, reizēm emocionālas un bieži (pat mūsdienās) ļoti iedarbīgas. Tas bija laiks pēc Otrā pasaules kara, vieta - rietumu pasaule. Pētniecība bija plaukumā. Preču un pakalpojumu ražošana līdz ar patēriņa pieaugumu sita augstu vilni.
…