Markas vārds (brand name) ir preces vai pakalpojuma markas sastāvdaļa, ko var izrunāt un kas ir pazīstama pircējam. Piemēram, "Laima", "Staburadze", "Latvijas finieris", "Kellog's", "Lattelekom". Tas var būt viens vārds, vārdu grupa, cipari, burti un cita kombinācija.
Markas zīme (brand mark) ir īpašs simbols (emblēma), ko izmanto kopā ar preces vārdu. Tā ir markas daļa, ko var pazīt, bet nevar izrunāt (simbols, krāsas, burtu raksts utt.). Piemēram, "Laima" — burtu raksts, Coca-Cola — burtu raksts un krāsas (sarkana ar baltu), Shell Oil Company — gliemežvāks — simbols.
Tirdzniecības zīme (preču zīme) (trademark) ir marka vai tās daļa, kas ir reģistrēta un kas tiek aizsargāta. Latvijas likumos tā tiek nosaukta par preču zīmi. To nevar lietot bez privātpersonas vai firmas atļaujas. Parasti tirdzniecības zīmei klāt ir burts R, tas nozīmē, ka zīme ir reģistrēta. Ja ir burti TM, tas nozīmē, ka zīme pieteikta reģistrācijai.
Kad ražotāji vai starpnieki izvēlas markas vārdu, viņi domā par to, lai tas kļūtu populārs, palīdzētu cīņā ar konkurentiem un veicinātu produkta pārdošanu. Apkopojot daudzu uzņēmēju pieredzi, redzam, ka visveiksmīgākie marku veidi atbilst šādām prasībām:
1) tie ir īsi;
2) tie ir savdabīgi (atšķiras no pārējiem);
3) tie ierosina idejas, kas patīk patērētājiem.…