Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments. Produkta kvalitāte, iesaiņojums, sortiments.
ir materiālu (taustāmu) un nemateriālu (netaustāmu) īpašību kombinācija, kas paredzēta, lai nodrošinātu vajadzību apmerinošu pieredzi patērētājiem. Produkts ir gan materiālie objekti, gan pakalpojumi, gan idejas, uzņēmumi utt.
Trīs produkta plānošanas līmeņi no patērētāju viedokļa.
1. līmenis ir produkta lietošanas vērtība – atklāj pircēju potenciālās vajadzības, kuras iemiesotas produktā. 2. līmenī patēriņā gūstamais transformējas konkrētā produktā, kuru var taustīt, garšot, redzēt, dzirdēt utt. Šajā līmenī svarīgākais ir tās produkta īpašības, ko cilvēks uztver ar maņu orgāniem. Šīs produkta īpašības izpaužas kā: kvalitāte, raksturīgās iezīmes, izskats, produkta marka, iesaiņojums. 3. līmenī produkts ir „ar sevirsu piepildīts” – tam klāt ir „papildlabumi”, kurus pircējs saņem iesaiņojuma, servisa, piegādes, dažādu pakalpojumu, izdevīgu kredīta noteikumu u.c. veidā. Visus 3 produkta līmeņus var apvienot nosaukumā „brand”, kuru lieto arī masu medijos. Brends – produkta īpašību kopums, kas nosaka patērētāja izvēli.