4. KONKURENTSPĒJĪGAS PRIEKŠROCĪBAS
Uzņēmuma konkurences priekšrocības ir tādas priekšrocības, kādas ir uzņēmumam pār savu konkurentu vai konkurentu grupu noteiktā tirgū, stratēģiskājā grupā vai nozarē.
Zināms, ka mūsdienās internetu un televīziju, it īpaši Rīgā, piedāvā daudz dažādas kompānijas. Patērētājs staigā no viena pakalpojuma sniedzēja pie otra, meklēdams, ko labāku, bet rezultātā saprot, ka tā īsti ne ar ko tie pakalpojumi neatšķirās. Tad rodas jautājums, kas varētu būt tāds, kas noturētu klientu uzņemumā „IZZI”? Manuprāt, uzņemumam ir viena konkurējoša priekšrocība, ko tas īsti nereklamē un tur noslēpumā. Tā ir individuāla pieeja katram klientam, ko uzņemums piekopj, taču nepopularizē un nereklamē to. Ja pats produkts vairāk vai mazāk ir līdzvērtīgs ar konkurentu piedāvāto, tad uzņemums varētu vinnēt, ieviešot individuālu apkalpošanas sistēmu, ko ikviens klients novērtētu. Šādu sistēmu, protams, būs pagrūti izstrādāt, lai ta nepartaptu par haosu. Taču pēc savas pieredzes zinu, ka klients novērtē uzņēmumu, ja tas ar viņu strādā personīgi, izvērtējot konkrētu situāciju, nevis kā robots, kam uz visu ir tikai viena atbilde.
5. MĀRKETINGA PĒTĪJUMI
Mārketinga pētījumi ir sistemātiska datu apkopošana un analīze par visām mārketinga interesējošām jomām- cenu politiku, reklāmas efektivitāti, veiksmīgākiem sadales kanāliem, esošajiem konkurentiem tirgū u.c. Tas apskata patērētāju uzvedības īpatnības, priekšroku, vajadzību un interešu savdabīgumu.
…