Iekšējā tirgū mārketinga lēmumu pieņemšana produkcijas sadalē nav viegla. Problēma izvēlēties piemērotākos kanālus preču kustībai sarežģās kad pieaug valstu skaits, kurās kompānijas aprēķina piegādāt savu preci. Starp firmām nepieciešams mācēt orientēties sistēmas sadalīšanas labirintos, kuri jau pastāv vai iespējams ir radīti tajā vai citā valstī.
Kanālu izvēlē starptautiskā kompānija var vadīties pēc savas izpratnes. Firmai, kas pamatā orientēta uz ražošanu un kurai pieder vairāki uzņēmumi dažādās pasaules malās, lēmumi par preču kustību acīmredzot sadalīsies pēc materiāli tehniskās piegādes iespējām, pēc mārketinga izdevīguma. No otras puses, kompānijai, kura orientēta uz mārketingu, būs cits problēmas risinājums. Tāda kompānija centīsies izrādīt labākās mārketinga iespējas, izstrādās noieta sistēmu, pēc tam noteiks izstrādājumu vienību izvietošanas vietas, lai vislabāk sasniegtu mārketinga mērķus.
Labi attīstītā un organizētā tirgū mārketinga speciālists var atrast dažādu preču kustības kanālu variantus. Lielākoties produkcijas piegādes gadījumos starptautiskā mērogā preces šķērso robežas, tāpēc jāizstrādā tāda struktūra, kura nodrošina fizisku preču pārvietošanos, ieskaitot tiesību nodošanu starpniekiem vai patērētājiem citās valstīs. Tāpēc pareiza sistēmas izvēle preču kustībai ievērojami sarežģās, kļūdas dārgi maksā. Kad pārdevējs saskaras ar tirgus pretējām prasībām un realizācijas apstākļiem, viņš pārstāj nereti saprast kāda rīcība viņam būtu vislabākā.1
…