Ārējie noteicošie faktori noieta kanālu izvēlē (patērētāju raksturojums, produkta raksturojums, pieprasījuma raksturojums un atrašanās vieta, konkurences līmenis, tiesiskie regulējumi un vietējā biznesa prakse).
Sadales kanāls ir uzņēmums vai arī atsevišķu cilvēku kopums, kas izpilda visas starpnieka funkcijas preču virzīšanas procesā no ražotāja līdz patērētājam. Sadales kanālu funkcijas:
1) pētniecības darbs (informācijas vākšana un apstrāde);
2) preču virzīšana tirgū(reklāma, mārketinga darbības);
3) kontaktu dibināšana (sakari ar patērētājiem);
4) preču pielāgošana (preču ražošana, iesaiņošana - ar mērķi, lai patērētājs to adaptētu);
5) pārrunu organizēšana (vienotos par cenām un citiem līgumiem);
6) preču fiziska pārvietošana (transportēšana un izvietošana);
7) finansēšana (līdzekļi darbībai);
8) riska uzņemšanās (risks, lai sadales kanāli darbotos)