6. Kāpēc, Jūsuprāt, uzņēmumi nav tik aktīvi kvalitātes iniciatīvu īstenošanā?
Pēc manām domām, paaugstinot kvalitāti, paaugstinās arī preces vai pakalpojuma cena, jo materiālie ieguldījumi kvalitātē ir lieli. Ne katrs uzņēmums, kurš ir tirgū spēj atļauties paaugstināt kvalitāti. Lai pilnveidotu kvalitāti, vispirms, manuprāt, ir jāaprēķina izdevumi, kā arī jāaprēķina, kādas būs nākotnes uzlabotā produkta vai pakalpojuma cena, pēc cik ilga laika uzņēmums atpelnīs ieguldītos izdevumus.
Pēc manām domām, viens no kvalitātes pilnveidošanas instrumentiem varētu būt iekšējais audits. Augstākai vadībai ir jāapzinās audita pievienotā vērtība un reālais ieguvums. Piemēram, iekšējais audits varētu būt kādā restorānā, pārbaudot piemēram, viesmīļu apkalpošanas spējas. Zinošs cilvēks, kurš ir sagatavots un zina konkrētā restorāna apkalpošanas standartus dodas tos pārbaudīt, izvēlās ēdienu un sagaida tādu apkalpošanu, konkrētā secībā, kā tas ir aprakstīts un kā tas notika restorāna viesmīļu apmācībās. No apkalpošanas kvalitātes var secināt, cik ļoti katrs viesmīlis jeb darbinieks ir sagatavots un kvalificēts. Manuprāt, iekšējais audits ir labs instruments, kā papildus apmācīt darbiniekus un uzlabot to spējas.
…