Pētnieki izmanto novērošanas metodi kopā ar citām informācijas iegūšanas metodēm. Piemēram, ar tādu metodi kā aptauja.
Aptauja (angliski: survey research) – tā ir primāro datu iegūšanas veids, lai iegūtu informāciju par pircēju zināšanām, informētību, uzskatiem, kā arī par to, kam pircēji atdotu priekšroku tai vai citā situācijā. Bez tam ar aptaujas palīdzību ir iespējams noskaidrot pircēju uzvedības īpatnības. Aptauja kā metode vislabāk noder tad, kad ir nepieciešams savākt tā saucamo aprakstošo informāciju. Aptaujas iedalās strukturētajās un nestrukturētajās aptaujās .Strukturētajās aptaujās pielieto standartizētu jautājumu kopu, kuru uzdod visiem aptaujājamiem bez izmaiņām. Nestrukturētajās aptaujās intervētājs var uzdot kādu izmēģinājuma jautājumu, kā arī formulēt nākošos jautājumus atkarībā no saņemtajām atbildēm uz iepriekšējiem jautājumiem.
Eksperiments kā mārketinga pētījumu metode (angliski: experimental research) nozīmē primāro datu iegūšanu, izdalot salīdzināšanai vairākas cilvēku grupas un kontrolējot šo grupu pārstāvju reakciju dažādās situācijās uz dažādu mainīgo lielumu izmaiņām.
Eksperimenta gaitā tiek veidotas grupas no līdzīgiem cilvēkiem, uz kuriem iedarbojas līdzīgi faktori, taču kurām dod atšķirīgus uzdevumus un pēc tam vēro atšķirības šo cilvēku reakcijā. Tādējādi eksperimenta ceļā izpaužas noteiktas cēloņsakarības, kuras mārketinga pētnieki var izmantot secinājumu izdarīšanai. Mārketinga pētījumu veikšanā svarīgi ir izvēlēties vispiemērotāko kontaktēšanās ar auditoriju metodi. Šādas metodes ir vairākas: pasts; telefons; personīgi kontakti un internets.7
…